op de eilanden - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu op de eilanden - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu

op de eilanden

Door: mirandacardinaal

Blijf op de hoogte en volg Miranda

17 Augustus 2010 | Thailand, Ko Pha Ngan

Hi allemaal,

De meeste van jullie zijn alweer aan het werk!
Daarom heb ik het zo gepland dat ik nu op een prachtig tropisch eiland zit.
Sorry voor de mensen die zondag speciaal thuis zijn gebleven om mij te kunnen spreken.
Ik hed het echt zo gepland dat ik zondag op Ko Tao zou zijn alleen helaas lopen dingen anders zeker als je aan het reizen bent met mensen.
We zijn het hostel uitgestapt om te ontbeiten en daar was nr. ' van ons gezelschap Kieren genaamd een jongen uit nieuw Zeeland! Heel erg leuk spontaan bedacht om naar het strand te gaan met openbaar vervoer 30B p.p we dachten dat we enorm afgezet werden, omdat de andere mensen 10B betaalden, maar achteraf viel dat wel mee.
Aangekomen bij een prachtig strand kregen we te horen dat een half uur later de laatste bus naar de stad zou gaan.
Toch wouden je jongens heel graag zwemmen en de meiden hadden lekkere trek in fried reist.
Zitten we net geinstalleerd op het strand begind het toch te storten!
Gelukkig allebei onze poncho bij de hand en daaronder lekker verder gegeten reist met; zand en een beetje regenwater en toch smaakte het heerlijk, het hoort er gewoon bij!
tijdens dit verfrissende buitje zagen we zo de laatste bus vertrekken een 15 min. te vroeg!
Goed dan maar liften, want een taxi busje zou 400B zijn.
Ineens uit het niets verscheen er een bus en deze reed knoeper hard voor 25B naar de stad.
Zijn kilometerteller was natuurlijk kapot?maar ik denk snel dat de open bus zo een 100km reed.
en waarom,.... hij moest inklokken!

Goed uit eindelijk na een snack op de markt gehaald te hebben op naar de nachtboot!
Deze reis liep ietjes anders.
Om 23.00 uur vertrok hij en on 6.00 uur zou hij aankomen.
Na zo een 3 uur varen pruttelde de moter op een iets andere manier, maar goed het was zachter dus konden we lekker slapen.
Volgende ochtend om 5.00 uur wakker geworden waren we weer terug bij af.
Met een sleepboot terug in de Haven.
Tja na nog maar eens 4uur geslapen te hebben, zijn we maar eens in gebarentaal gaan vragen wat er aan de hand was en natuurlijk motor kapot!
Om 11.30 zouden we weer gaan varen. wij opzoek naar iets te eten, gelukkig 2 annanassen en een watermeloen en wat water konden we het wel weer even uithouden.
Heel lief 2 kommen reist en 1 kom saus gekregen en deze konden we met wijn 6en eten.
Later tijdens de rid ook nog Mais gehad heerlijk!
Om 18.00 uur waren we aan gekomen op 15 aug i.p.v 14 aug.
1 nacht verbleven op Ko Tao.

16 aug Full Moon Party op Ko Phagnan
Dus hup met de boot, levend verbrand op naar het volgende eiland dit liep prima, scooter gehuurd en op naar een plek om te verblijven voor onder de 300B p.n
Gevonden! 's avonds naar het feest 150B p.p voor de taxi.
Het feest was leuk, maar niet echt bijzonder.
De weg terug wel.
zo een 400B p.p echt man das veel te duur dus; lopen!
We waren al een stukje op weg dat er een Taxi stopte een duitser die we daar hadden ontmoet zei stap in!
Alleen helaas de verkeerde kant op dusbij het kruispunt hup eruit gesprongen. Toen de taxichauffeur dat zag kwam hij uit wijn wagen en vroeg waar we heen moesten toen het echt de andere kant was liet hij ons gewoon gaan zonder te betalen, Nou als dat kan gaan we proberen om gratis naar ons verblijf te komen!
Stukje lopen en daar was de volgende taxi met een meisje zo dronken dat ze met haar hoofd uit het raam hing.
De jongens afgezet bij het hotel toen konden wij niet meer mee toen hij door had dat we niets gingen betalen.
Jongens gedag gezegd en wij alleen door daar was de volgende Taxi die wou ons dan wel,omdat we aangeven geen geld te hebben naar het stadje brengen.
Toen kregen we van hem een broodje en een flesje water omdat we niets hadden. Super lief!
Toen nog een stuk gelift met twee nederlandse jongens erg aardig.
En het laatste stukje op een brommer met z'n 3en. Dit is echt een fantastische ervaring geweest.

Nu nog een paar dagen op het eiland;
misschien tot de 21ste of anders gaan we de 22ste weg dan kan ik nog even skypen met mams hoop ik, maar we wien wel hoe het loopt.
Van de week doe ik de foto's er weer bij, maar daar had ik nu niet zo een zin in!
Ik zit hier heerlijk te genieten in de hitte, op een matje en naar een zonsondergang te kijken met zicht op het strand en de zee. Zo nog een heerlijke fruit coctail wat wil een mens nog meer???

Heel veel liefs en ik denk qqn jullie hard werkende mensen.





  • 17 Augustus 2010 - 11:56

    Ireen:

    Hahaahah wat ben je toch een profiteur (in goede zin!!!) Niet of weinig betalen en toch er goed vanaf komen met nog een verzameling eten ook! Niemand doet jou dat na denk ik ;-) Hoe is het verder daar op de eilanden? Ga je nog naar andere full moon party later? Hier gat alles goed eigenlijk. Heb het eigenlijk wel erg leuk op het werk. Ben hoofdzakelijk Ginger en Maume aan het inwerken en Ellis aan het coachen, dus dat is heel leuk en we hebben een erg gezellige sfeer op kantoor met zijn vieren. Nog 5,5 week en dan zit dat er ook weer op en koers ik naar bangkok! vandaag krijg ik mijn 2e rabius prik, gelukkig geen last gehad van de 1e. Nou dikke kus meis

  • 17 Augustus 2010 - 12:53

    Dick En Greetje:

    Hé Miran, dit is geen wereldreis... dit is party & co !!!! het is te merken dat je je niet zo snel van je stuk laat brengen en dat je het erg naar je zin hebt!! met leuke contacten, wat wil je nog meer .. geniet er maar van !! groetjes van Dick en mij

  • 17 Augustus 2010 - 13:54

    Linda:

    Wat een leuk verhaal weer! Dat tropische eiland lijkt mij ook wel lekker, hier is het pokkenweer de laaste dagen!! Wat een avontuur na die full moon party!!
    Hahaha.
    En ik maar hard werken. Nee hoor, het is erg leuk, leuke klas.
    Veel plezier nog!! Kus

  • 17 Augustus 2010 - 16:49

    Maris:

    Hey!
    Je beleeft nog eens wat zeg!! Volgens mij heb je (als je eenmaal terug bent) nog ruim een jaar nodig om alle indrukken te verwerken en zit je dan nog steeds na te genieten!
    Hier alles prima, zoals lin al zegt, pokkeweer hier! Maar wel weer lekker aan het werk.. Kids zijn lief, maar wel een flinke stap terug zeg, ze kunnen niks! ;)
    Nog een nieuwtje... Morgen gaat mijn huis in de verkoop, dus als je terug komt, ben ik definitief verhuisd :) (ja, positief denken he!)
    Geniet weer van alle leuke dingen.
    Kus

  • 17 Augustus 2010 - 19:49

    Karma:

    Hi!!!

    Ik nog 2 daagjes werken en dan geniet ik met je mee!! In Bali dan... Niet bij jou helaas!! Maar we zullen ook alles er aan om alleen maar te genieten! Word vast niet moeilijk! Haha!!
    Zag je chat op Hyves, was op werk maar op mijn iPhone staat Hyves de hele tijd aan.

    Nou dikke kus!!
    Ps we vliegen zaterdag om 12:00 !!!!

    Doetje!!!!!!

  • 18 Augustus 2010 - 08:27

    Daphne:

    Hoi Miran,

    Ik heb al een tijdje niet gereageerd maar ik heb net al je verhalen gelezen, kijk je wel uit daar want voor je het weet ben je alles kwijt.
    Wel leuk dat je reisgenootjes heb gevonden, geniet maar lekker van je reis maar zo te lezen lukt dat best.

    Dikke kus
    Daphne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha Ngan

Miranda op reis...

Recente Reisverslagen:

02 September 2013

De nachtmerrie chaco

01 September 2013

Argentinië, iguazul

28 Augustus 2013

De hereniging!

27 Augustus 2013

Spits in Sao Paulo

21 Augustus 2013

De mooiste ochtend die ik tot nu toe mee gemaakt h
Miranda

lol

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 74123

Voorgaande reizen:

16 Juli 2010 - 13 Maart 2011

Miranda op reis...

Landen bezocht: