Argentinië, iguazul - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu Argentinië, iguazul - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu

Argentinië, iguazul

Blijf op de hoogte en volg Miranda

01 September 2013 | Argentinië, Puerto Iguazú

De volgende ochtend werden we om 8 uur wakker met regen! Oh nee.... Nou tot 13:00 uur heeft het behoorlijk geregend en zijn we maar lekker in bed gebleven! Hierna zijn we het stadje gaan bekijken, wat een rotzooi overal stinkt het en ligt er plastic of ander afval. Die avond frietjes gegeten met een pizza die lang niet zo lekker was.

De volgende ochtend op pad voor de bus, totaal in shock hoe duur hier is om naar iguazul te gaan. Ook het entree ticket is duurde dan we hadden verwacht. Dus maar even pinnen. Gelukkig konden we rond 9 uur op pad. Vandaag was het super rustig, heerlijk. Bij de bus hadden we ook een ticket gekocht om naar de watervallen te kunnen varen deze moesten we vast leggen, zodat we wisten welke tijd wij aan de beurt waren. Een mooie tijd van 12:30 dus konden we nog zeker 1,5 uur rond lopen. We hebben een mooie route gelopen boven de watervallen en toen een andere route hier hebben we iets te lang naar de vogels zitten kijken waardoor we nog moesten doorlopen voor de boot. Alles moest in waterdichte zakken en onze poncho aan, want we zullen drijfnat worden. Het was inderdaad een prachtig uitzicht van de onderkant van de waterval. Soms konden we geen hand voor ogen zien omdat we onder de waterval waren! Super mooie foto's en op pad naar het laatste stukje wat we die dag nog konden bekijken. Eerst een 30 min met een treintje. Vervolgens was het een hele lange weg van vlonders die we tot het eind zijn gaan volgen. Hier hebben we aardig wat dieren gezien een reiger, schildpadden en een krokodil. Toen hebben we nog een tijdje op top van de waterval doorgebracht. En daarna als een verliefd stel weer terug naar het treintje gelopen.
Dit was een hele mooie en bijzondere dag!

• 07 Oktober 2013 - 16:51

Roland:

hoi en hallo miranda en patrick.

nou nou oei oei wat een mooie foto van jullie tweetjes daar in argentinie.
    mooi zo bij die water val super hoor.

en is het daar zo duur dan?
    nou je moest maar zo denken het is eigenlijk overal duur toch.
    maar ja wat doe je er aan niets toch haha grapje hoor miranda en patrick.

en je moest maar zo denken je zit nu lekker daar in de zon.
    en wij zitten hier in NL te genieten van de regen die gaat komen.
    maar nu is het hier ook wel effe lekker weertje.

nou genieten jullie tweetjes maar heel goed daar in argentinie.
    en ook natuurlijk van elkaar genieten toch.

en dan zeg ik nu tot de volgende keer weer.
    veel geluk en heel veel plezier voor jullie tweetjes.
    van je syber vriend en lees ven roland doe doei.

• 08 Oktober 2013 - 21:44

Oreen:

Hoi meis, welke kant van de watervallen is nou het mooiste? Ben heel benieuwd... Jullie hebben in ieder geval lekker gewandeld daar. En wat wildlife gezien. Leuk! Pizza hier, pizza daar haha even een inhaalslag. Liefs