Twee nieuwe reisgenoten! - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu Twee nieuwe reisgenoten! - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu

Twee nieuwe reisgenoten!

Door: mirandacardinaal

Blijf op de hoogte en volg Miranda

14 Augustus 2010 | Thailand, Chumphon

Lieve allemaal,

Ik denk veel aan jullie, maar op zo een dag als gister heb je daar echt de tijd niet voor!
Het was een zeer bijzondere dag! en waardevol!

Het is niet je bestemming, maar de reis er naartoe waar het om gaat!

Dit zijn de wijze woorden van 1 van mijn reisgenootjes nu!
Ze heet evelien, maar hier op reis Lyn.
Ik kwam haar tegen bij het hostel waar ik verbleef in mijn vorige reisverslag.
Ik ben 's avond op de schakel brommer gestapt en vroeg of ze mee wou, maar eerst kreeg ik les van de Poolse jongen. Toen zei ze terecht ga jij eerst maar even alleen oefenen!
Het ging eigenlijk prima na 1 uur gereden te hebben vond ik het welletjes! En ben ik met hun gaan kletsen.
Toen bleek dat Lyn was uitgenodigd door een Thais vrouwtje.
Nou ik natuurlijk gelijk op mijn hoede en ik mijn verhaal verteld.
Hierna zij een verhaal van haar vriendin verteld die in KL Maleisie was belaagd. En zij had geluk dat ze er levend vanaf kwam. Had de politie gezegd!
Dus na deze verhalen vroeg ze of ik anders mee wou. Tja het is natuurlijk een ervaring en ik moet toch de Thaien weer leren vertrouwen en zij had echt een goed gevoel! Wij wel onze telefoonnummers en die van onze ouders en haar kaartje achter gelaten bij de receptie!
En om 10 uur de volgende ochtend stond ze daar! Ze heeft ons werkelijk de mooiste dag gegeven en wij haar!
Eerst naar de tempel, het leren offeren. gift geven wierrook, kaarse, papiertjes en bloemen.
(de papiertjes had ik natuurlijk weg gegooid, stom, want hier in zat bladgoud wat je op de budda's moest plakken in.)
Na deze Tempel naar de grotten geweest, apen bananen gegeven. Nou ja ik kwam uit de auto met het zakje en een aap viel me aan en griste zo het zakje uit mijn handen! En weg was hij (alles is voor bassie...)
Daarna naar een tempel geweest waar de budda's staan van elke dag! Ik ben geboren op een zondag en daar hoort een budda bij. Ik heb 7B betaald en dan zijn al mijn zondagen gezegend! We zullen zien!
Hierna liep een engelsman verdwaasd rond op zoek hoe hij naar boven kon wandelen! Ik had het uitgelegd en toen zijn we in de auto gestapt.
Terwijl onze Thaise vrouw Jing zei hij kan ook mee hoor! Doe je raam open en vraag!
Ok? Dus even later waren we de berg aan het beklimmen met zijn drieen!
Catraduc (of zoiest) Ik heb het opgeschreven, maar nu mijn boekje niet bij me! Jongen in de groene broek!Hugo Grand die speler in Nothing hill.. Hij kan zo grappig zijn, heel droog!
Hiena zijn we ook nog naar Cho an gereden en hebben we op het strand gegeten. Heerlijk lekker onstannen.
S avond naar de nacht markt.

Volgende dag zijn we met zijn drieen de trein gaan pakken, geweldig 3de klas 6uur in de trein eten kwam iedere keer langs! We werden opgehaald door de vrouw waar ik het verblijf geregeld hadden!
Zo Vip!
Hier een heerlijke nacht gehad!
Vannacht de nacht boot! Dit wordt niet aangegaden vanwege het weer! Je slaapt buiten op het Dek en de banken die er binnen zijn zijn van hout! Ik ben benieuwd???
Morgen op de eilanden geen Co Thao maar we zien wel wat wel! Misschien kan ik zondag skypen, maar ik kan niets beloven! Het is hier trouwens 5 uur tijsverschil foutje! Misschien rond 5 uur hier of 9 uur hier??

Heel veel lies aan jullie allemaal!
Moet echt stoppen tijd is om!


http://picasaweb.google.co.th/lh/sredir?uname=108429210812888619838&target=ALBUM&id=5505088634683438929&authkey=Gv1sRgCMjMkaqijuvDPA&feat=email

  • 14 Augustus 2010 - 15:54

    Ireen:

    goed zo de thaise vrouwtjes zijn weer respect aan het winnen... hahaha enne, ben jij een engelsman aan het winnen? hmmm?! Je lijkt wel een geboren reiziger als ik dit allemaal zo volg! Ik hoef me geen zorgen te maken strks met jou! Wil je wel even nadenken over de gibbon experience want over 6 weken ben ik bij je en we moeten wel ver van te voren reserveren zoals je zelf aangaf... Ik hoor het wel, mail me maar dikke kus en veel plezier!

  • 14 Augustus 2010 - 16:13

    Anja:

    Hoi Miranda,
    k ben blij dat je weer reis genootjes hebt.
    Veel geluk met de boat reis. Ik denk wel dat het de moeite waard zal zijn.
    Veel liefs en geluk,
    Anja

  • 15 Augustus 2010 - 14:18

    Chantal:

    Hey lieverd!

    Wat maak je toch veel mee jij. En inderdaad een mooie wijsheid te pakken. Geniet van de reis, elke ervaring is er om van te genieten en te leren. Ben benieuwd naar de Engelsman overigens. ;-) Mijn dates met Abe zijn nog steeds leuk! En morgen lever ik mijn scriptie in, de eerste versie. Veel plzr nog daar en ik kijk al weer uit naar je volgende verslag met foto's.

    Kus!
    C.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chumphon

Miranda op reis...

Recente Reisverslagen:

02 September 2013

De nachtmerrie chaco

01 September 2013

Argentinië, iguazul

28 Augustus 2013

De hereniging!

27 Augustus 2013

Spits in Sao Paulo

21 Augustus 2013

De mooiste ochtend die ik tot nu toe mee gemaakt h
Miranda

lol

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 589
Totaal aantal bezoekers 74065

Voorgaande reizen:

16 Juli 2010 - 13 Maart 2011

Miranda op reis...

Landen bezocht: