De mooiste ochtend die ik tot nu toe mee gemaakt h - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu De mooiste ochtend die ik tot nu toe mee gemaakt h - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu

De mooiste ochtend die ik tot nu toe mee gemaakt h

Blijf op de hoogte en volg Miranda

21 Augustus 2013 | Brazilië, Rio de Janeiro

Alles verliep echt heel soepel op het vliegveld in Rio. Een goede bus verbinding naar copacabana onderweg een prachtige maan die schijnt in het water waar we met een bus over een soort van viaduct reden. Vervolgens de mooiste zonsopkomst die ik ooit heb gezien! Iedereen heeft wel mijn foto op Facebook gezien denk ik!
Ik ben op pad gegaan naar Rio backpackers, wat een goed gezellig hostel blijkt te zijn! De prijs was 40 reaal per nacht met ontbijt! En ik lag op een fijne kamer vlakbij de douche en met 3 meiden die allemaal voor een langere periode hier verbleven. Ze waren opzoek naar werk of hadden werk en verbleven nog even hier in het hostel om de kosten te drukken.
Mijn eerste dag was rust, hèhè eindelijk!
Mijn 2 de dag was shoppen!! Een leuk jurkje gekocht om patrick mee op te halen....
Dag 3 ben ik in de ochtend met de metro naar het centrum gegaan om toch een beetje cultureel te doen. Ik heb wel helemaal 3 kerken bezocht. Kerk nr 1 was de oudste uit 1590 de Nossa Senhora de Carmo da Antiga Sè. Het was even zoeken naar de ingang omdat hij op dit moment weer in de stijgbeugels staat, maar de kerk verraste me wel. Vooral dat er mensen op een bankje aan het wachten waren om voor een confessie te gaan bij een monnik! Hierna de pracht en praal van de kerk gezien, heel veel goud. Daarna ben ik naar een andere kerk gelopen. Deze heette Ordem Terceira do Monte do Carmo dit was een veel eenvoudigere kerk met veel houtwerk, wat ik wel veel mooier vind.
Hier moest ik echt heel nodig naar de wc!! Pfff gelukkig mocht ik in de kerk. Via allerlei deuren werd ik meegenemen achterin de kerk achter het altaar en daar kon ik naar een super de luxe en schone wc. Toch wel weer heel leuk om dit meegemaakt te hebben. Hierna ben ik naar de laatste kerk geweest: Sao José een super moderne kerk wat in een vorm van een piramide is gebouwd. In eens begon de tijd te dringen ik had met Kate een engels meisje van mijn kamer afgesproken om te lunchen en dus moest ik direct terug.
Net optijd, nadat ik in de ondergrondse 3 keer heb moeten overstappen, terug. Ze liep eigenlijk al weg maar ik kon haar nog net inhalen. Vervolgens zijn we echt heerlijk gaan lunchen totaal vol en voldaan naar het hotel terug. Lekker even op bed gelegen en een paar mensen gesproken via Skype. Hierna een uurtje geslapen, want vanavond dansen in de wijk Lapa! Het zal een groot straatfeest zijn, waarbij je op straat kan dansen of de kroeg in kan duiken. Ik hou heel erg van straat feesten en gelukkig het groepje waarmee we waren ook. We zijn naar een beroemde trap geweest, wat helemaal vol staat met tegeltjes en daarna hebben we op straat de Samba gedanst. T was een groot feest en om 4 uur zijn we lekker terug gegaan naar het hostel.

De volgende ochtend zijn we met z'n allen op het strand wezen hangen, wat echt heel gezellig was. Die avond heb ik het rustig aan gedaan en ben ik lekker vroeg naar bed gegaan. De volgende ochtend wou ik namelijk een mis volgen bij het klooster de São Bento deze begon om 10:00 uur, maar aangeraden werd dat als je wou zitten je om 9:00 uur er moest zijn. Zo gezegd zo gedaan, om 8:00 uur ontbijt en vervolgens met de metro naar de kerk. Om 9:20 kwam ik binnen in de kerk waar een monnik de boekjes van de mis aan het uitdelen was. Ik had er nog even een kort leuk kletsje met de monnik en vervolgens ben ik een plekje gaan zoeken. De kerk zat al half vol! Ik heb wat foto's en film materiaal gemaakt en toen kwam de monnik nog even langs met de boodschap dat als ik wilde hij me nog wel wat zaken kon vertellen van het klooster en de kerk na de mis. Ik reageerde natuurlijk heel enthousiast, want ik vind dat weer super speciaal!
Vervolgens begon de mis en de kerk was afgeladen vol. Mensen stonden aan de zijkant met een boekje in de hand. De zang was prachtig, maar het blijft moeilijk om een mis in het Spaans te volgen. Na de mis heb ik na een tijdje de monnik gevonden! Hij heeft me de school laten zien waaraan het klooster gekoppeld is. Er zijn nog echt monniken die op deze jongens school les geven! Het is een grote school met een technische stroom. Ook is het leger gestationeerd achter het klooster. Dit was vroeger als bescherming nu leven ze naast elkaar. De kant van het klooster heb ik niet gezien hier mag ik ook niet naar binnen en ook van het oorgel mocht ik geen foto maken van dichtbij.
Hierna heeft de monnik me buiten naar de bus willen brengen, maar ik denk dat ik voor mensen over kom als een een vrouw die alles graag wil weten, want na een rondje gemaakt te hebben zei hij; Ik heb nog 2 uur ik kan je eigenlijk ook wel even naar je hostel brengen en dan kan ik je nog wat van de stad laten zien! Wauw dat is nog eens fantastisch! Vervolgens zei hij dat ik wel iets moeste eten en had hij in 2 min een fantastische fruitsalade op tafel staan voor mij! Hij ging even naar zijn kamer en dan kon ik in de tussentijd wat eten! Nou dat heb ik me zeker geen 2 keer laten vertellen!! Toen hij terug kwam had hij ook nog een cadeautje, een hangertje met de heilige Maria erop om mij als vrouw te beschermen tijdens het reizen! We zijn daarna in de auto gestapt en hij heeft me verschillende bijzondere steegjes laten zien. Hierna zijn we naar de berg gegaan tegenover Corcovado waar Christus op staat. Hier had ik een prachtig uitzicht op Christus en de stad.
Vanuit hier heeft de monnik mij naar mijn hostel gebracht. Waarna ik rustig aan heb gedaan. Die avond wilde ik nog wel uit gaan, maar helaas t was te duur en te ver. En toen we dichtbij iets gingen zoeken was er niets te vinden.
De volgende dag heb ik rustig mijn tas gepakt om om 11 uur naar de bus te gaan. Precies om 12:00 uur had ik de bus genomen naar Sao Paulo.

  • 24 September 2013 - 22:56

    Marga:

    lieve Miranda,
    Wat een leuke dagen in Rio. Gezellig om je verhaal te lezen. Ik hoop dat je met Patrick ook hele fijne dagen hebt.
    Liefs, Marga

  • 06 Oktober 2013 - 20:29

    Roland:

    hallo miranda.

    mooi en leuk verhaal weer.
    ja ja heel goed van jou hoor.

    en dus nu ben je in BRASILIE mooi hoor.
    en ook nog eens in SOA PALO de hooft stad van BRASILIE.
    en ook nog eens mooie kerken gezien leuk en mooi voor jou miranda.

    en ja ik was een betje laat maar ja je weet wat ze zeggen hihi.
    beter laat dan niets laten horen toch.

    nou oke miranda ik wens je veel leuke en plezierige momenten toe oke.

    veel vakantie groetjes van je syber vriend en lees ven en reporter haha roland doei doei.

  • 07 Oktober 2013 - 15:43

    Chantal:

    Wie goed doet, goed ontmoet! Bijzonder hoor, zo'n lieve monnik die je alles laat zien. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Miranda op reis...

Recente Reisverslagen:

02 September 2013

De nachtmerrie chaco

01 September 2013

Argentinië, iguazul

28 Augustus 2013

De hereniging!

27 Augustus 2013

Spits in Sao Paulo

21 Augustus 2013

De mooiste ochtend die ik tot nu toe mee gemaakt h
Miranda

lol

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 779
Totaal aantal bezoekers 74160

Voorgaande reizen:

16 Juli 2010 - 13 Maart 2011

Miranda op reis...

Landen bezocht: