Mijn eerste reis alleen - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu Mijn eerste reis alleen - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu

Mijn eerste reis alleen

Door: mirandacardinaal

Blijf op de hoogte en volg Miranda

11 Augustus 2010 | Thailand, Phetchaburi

Hi allemaal,

Tja het is oppassen geblazen met die thaise vrouwtjes. Het is wel een stuk rustiger als je het echt centrum uit bent!
Eergister avond tijdens het eten 2 nederlanders ontmoet. Heel gezellig, maar vandaag gingen ze weer naar huis!
Eergister na 2.00 am besloten dat we naar een foating maket zouden gaan. Geinformeerd of er 1 open was.
Dus de volgende ochtend om 6.30 op. Kort nachtje.
Wij naar de markt vrij makkelijk eerst met een tuk tuk en toen met de bus om 8.30 waren we er! maar geen boot te zien! Er was wel een vrouwtje die ons voor 200B p.p naar de markt zou brengen. No, dat is te duur! Achteraf maar goed een politie die we tegen kwamen in een loppenwijkje verderop zei dat hij gesloten was! Tja das Tailand!
's middags mijn reis voor vandaag geregeld!Kwam op een super groot bus station, gelukkig mijn weg kunnen vinden door een warenhuis naar het locket.
Van alles daar gevraagd en weer terug naar het hostel.
Waar ik nog even die nederlands heb opgezocht om er 1 van uit te zwaaien. Mooi dat ze er niet waren!
Toen maar even een rondje over de markt gelopen. En daar kwam ik de ander tegen, die gelijk zijn excusses maakte voor het niet komen opdagen! Toen zijn we samen gaan eten! Hij ging vanmorgen weg.
Wel nog gisteren een Thaise massage genomen, Heerlijk!

Vanmorgen met de bepakking voor 3B overgestoken met de boot! Toen een 30 min gewacht op de bus.Daarna (omdat ik mijn plannen iets had aangepast) bij een ander locket een kaartje gaan kopen met 1000B. Ojee ze had geen wisselgeld, want de reis was 100B alleen mijn bus zou ik 10min vertrekken. Ik moest haar volgen. Dat gaat zo eh eh (wijzen naar mij)Dus erachteraan! Naar beneden en bij de bus gewisseld! Gelukkig ik zat met 5 andere lokale mensen in het busje.

Nu een prachtig verblijf gevonden voor 120B per nacht! en heerlijk eten!Net de reis voor Chumphon geregeld en een overnachting!
Het stikt hier alleen van de muggen tijdens mijn verslag ben ik al 20x gestoken ookal ben ik ingesmeerd!
Morgen een scooter huren! (sorry mam)
Maar het ligt net allemaal te ver uit elkaar en het verkeer is hier veel rustiger!
Ik zal prober om morgen foto's er op te zetten! ik ben morgen rond 17.00 uur hier 11.00 uur in nl online dus wie kan skypen spreek ik morgen!
groetjes ik ga lekker eten!

  • 11 Augustus 2010 - 10:54

    J.:

    Eet smakelijk! Ik ga nu ook even een hapje doen... zal alleen wel niet zo lekker hapje zijn als die van jou. Maar ja.... verschil moet er wezen hé.

    Maak er een leuke avond van!

  • 11 Augustus 2010 - 11:04

    Chantal:

    Hello lieverd!

    Sorry dat ik zo lang niets heb laten horen. Ik heb net al je reisverslagen achter elkaar gelezen in één ruk en hoe vet wat je allemaal meemaakt. Wel gek om afscheid te nemen van je mama ineens denk ik zo. Ik ben even van de wereld geweest door mijn scriptie, die moet ik volgende week maandag inleveren en er moest nog veel gebeuren, verder very much Njoying summertime, werken in Theehuis en zomerliefde. ;-) Heb al weer een paar keer gedate. De nodige twijfels gehad. Maar het blijft leuk! Met Abe. O ja en ga je nog terug naar Bangkok, doe dan de fietstocht van Ko Kessels. Errug vet, je rijdt dan door allerlei wijken en zelfs langs een basisschooltje waar ze ochtendgym en meditatie doen die kindertjes. In Kanchanaburi heb je een mooie waterval, Erdowan ofzo en ga je nog naar Ko Pang Yang? Ko Samui is erg toeristisch hoor. En hoe gaaf dat je gedoken hebt!! Wel uitkijken voor die te lieve vrouwtjes hoor. Het is echt oprecht lieve bevolking daar, maar soms willen ze ook echt wat van je. Luister maar goed naar je gevoel daarin en gewoon weggaan als je het niet vertrouwd inderdaad. Lieverd ik ben blij te lezen dat je zo lekker in het reizen zit en ervan geniet. Ik ga je weer actiever volgen nu. En ik hou je op de hoogte ook van mijn avonturen.

    Dikke zoen, Tal

  • 11 Augustus 2010 - 11:23

    Ireen:

    Jeetje, jij en 20 muggenbulten en dat dan nog zo relaxed vertellen?!?!?! What is happening there? hahaha Uit je verhalen is wel duidelijk dat de vrouwtjes niet te vertrouwen zijn hahaha Heb je meteen een gegronde reden om op mannenjacht te gaan ;-) Veel plezier meis en dikke kus

  • 11 Augustus 2010 - 11:53

    Lynn:

    Hey meis heel gaaf allemaal om zo te lezen over je avonturen ! Doe voorzichtig met de scooter ! Groetjes

  • 11 Augustus 2010 - 13:26

    Joepie:

    Zo, ik ben weer bij met de verhaaltjes lezen, spannend allemaal hoor. Maar jij redt je wel goed heb ik het idee. Mooie foto's, ziet er leuk uit allemaal. Veel plezier met verdere spannende avonturen beleven.

  • 11 Augustus 2010 - 16:26

    Linda:

    Hi meis.
    Zo dat is zeker even wennen om alleen op pad te gaan. Maar dat kan jij zo te lezen prima. Respect hoor. Ik zou het doodeng vinden. Nou ik ga even beginnen met spag
    hetti maken. Mis je ons nederlandse eten al of is al die rijst toch wel lekker? nou veel plezier. Kus kus

  • 12 Augustus 2010 - 06:56

    Stephanie:

    Hoi lieverd,

    Ik heb al een tijd niets van mij laten horen. Ik moest ook een aantal reisverslagen achter elkaar lezen. Wat een avonturen! Echt super gaaf. Ik ben al weer druk aan het leren voor mijn hertentamens, maar geniet van al jou avonturen. Kijk alsjeblieft een beetje uit.

  • 12 Augustus 2010 - 14:26

    Eddy:

    Zo nu is nog wel allemaal relaxt, alleen die muggen. Nou ja die krijg je gratis. Veel plezier morgen op de scooter. Ja als mam er nier bij is ...

  • 13 Augustus 2010 - 18:43

    Evelien:

    klinkt allemaal heel erg leuk!
    veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phetchaburi

Miranda op reis...

Recente Reisverslagen:

02 September 2013

De nachtmerrie chaco

01 September 2013

Argentinië, iguazul

28 Augustus 2013

De hereniging!

27 Augustus 2013

Spits in Sao Paulo

21 Augustus 2013

De mooiste ochtend die ik tot nu toe mee gemaakt h
Miranda

lol

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 74166

Voorgaande reizen:

16 Juli 2010 - 13 Maart 2011

Miranda op reis...

Landen bezocht: