vannavond nacht boot! - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu vannavond nacht boot! - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu

vannavond nacht boot!

Door: mirandacardinaal

Blijf op de hoogte en volg Miranda

22 Augustus 2010 | Thailand, Ko Pha Ngan

Hoop dat deze nachtboot iets beter gaat dan de vorige!

Goed de dagen hier op het eiland;
woensdag was weer een heel avontuur!
wij op pad om een trek te doen die in het noorden van het eiland lag.
Het wou een uurtje wandelen vertelde mensen ons, mooi dan kom je uit op een prachtig strand genaamd bottle beach.
Cool, wij op op de brommer opweg naar letterlijk het einde van de weg!
goed wij een pad op, na een half uur hadden we onze twijfels over het pad.
Met een compas in de hand bekeken op de kaart hoe we aan het lopen waren en inderdaad i.p.v naar het NO te lopen liepen we Z nee das nie goed. Dus terug al zo een 10 muggenbulten verzameld!
Goed toen een ander pad geprobeerd en ja na zo een 10 min. gelopen te hebben merkten we op dat het pad werd aangegeven door plastic flessen.....uh.... o....ja
Bottle beach!
Goed das mooi dan kunnen we door met stappen;belgisch (je gaat het vanzelf over nemen)
Na zo een 2 uur gestapt te hebben en hoe! stijl omhoog dat je je vast moets houden aan bomen, lianen etc.
en stijl naar beneden glijdend en glibberend.
We waren buiten adem, maar doorzetten.
Toen we de flessen niet meer zagen zijn we naar de zee afgezakt en daar zijn we opgepikt door een watertaxi.
Toen heerlijk een uur geluierd op het strand.
Goed even een ander nieuws;
IK BEN ADVANCE DUIKER!
hier 5 duiken gedaan;
1.PPB (dit is een duik waarin je leert een nog betere balans te hebben onderwater) Door een hoepel zwemmen, op je kop staan, heel dicht langs de bodem zwemmen en een rondje om je eigen as draaien.
2. navigatie (kompas gebruiken) best lastig onderwater.
3. diep duik maken tot 30 meter met nog geen 2m zicht. Dat vond ik overigens best eng kon de instructer niet meer zien alleen mijn voorganger (Lyn)
4. visherkenning.Dat was echt heel leuk om te leren, wel lastig om alles te onthouden.
5. Multi level, waarbij ik de duik moest plannen en een computer moest dragen.
Ik moest zorgen dat we 15 min. op 18m zaten dan naar een diepte van 12m en hier dan 25 min.
De gevaarlijkste vis voor een duiker gezien; Trekkervis. deze wijn territoriaal en vallen aan als je in hun gebied komt, ze bijten heel hard door je pak heen! Dat was vandaag!

En even ter info in ben nog geen leuke jongens tegen gekomen helaas...
Leuk Maris hier is je verslag.

En Reinier das wel heel erg vervelend dat jullie de Bar moeten beheren toch??

Hoe gaat het op de Zonnebloemschool?

Greet, we hebben nog nooit zoveel contact gehad, super!

Lau doe de groeten aan je ventje!

Tot snel jongens weet niet wanneer?
Dikke kus


  • 22 Augustus 2010 - 14:53

    Laura:

    Hey lieverd, klinkt allemaal super spannend. En wat zal het allemaal mooi zijn, en wat ben je aan het genieten whaha!! BETER... Jammer dat er nog geen leuke mannen zijn, maar daar heb jij ook helemaal geen tijd voor zo te horen.
    Ben benieuwd hoe het nu verder gaat met de nachtboot whaha....Volgens mij heb je nog nooit zo veel in zo'n korte tijd meegemaakt.
    Hier gaat alles goed, het weer is kut en we zijn weer aan het werk zoals gewoon...maarrrr verder alles onder controle whaha.
    Nou lieverd geniet nog lekker en ik mis je.

  • 22 Augustus 2010 - 16:07

    Vera:

    Hoi Miran! Nou op de Zonnebloem is het eerste weekje alweer achter de rug, met voor mij de eerste twee dagen. Mis je nu al bij onze rookpauzes!
    Ik volg je verslag en geniet van je avonturen; doe je wel voorzichtig met enge mensen en enge vissen?? Liefs! Vera

  • 22 Augustus 2010 - 16:44

    Maris:

    JEEH!!!!! Toch nog een verslag :D
    Ik vind het zo heerlijk om te lezen hoe jij daar onwijs aan het genieten bent, volgens mij ben je een hele andere miranda als je hier weer terug bent.. (aan de andere kant heb je nog ruim 3 maanden om een leuke, rijke vent te ontmoeten en kun je daar gewoon blijven. Hebben wij ook gelijk een vakantieadresje :D)
    Maar, zoals Lau ook al zegt, jij hebt helemaal geen tijd nu voor mannen, dus we zien je hier in december gewoon weer terug gelukkig! :)
    Geniet ervan en ik wacht alweer met smart op het volgende verslag!!

    Kus

  • 23 Augustus 2010 - 09:37

    Ireen:

    hoi hoi ben ik weer. Nog 5 weken! dan zie ik je weer ;-) Ben wel een beetje verbaast dat je geen leuke vent bent tegengekomen (jij valt normaal toch als een blok voor kleine mannetjes met peenhaar en spleetoogjes? hahaha)niet discriminerend bedoeld trouwens hoor voordat ik zometeen een proces aan mijn broek krijg.... ;-) Dikke kus

  • 23 Augustus 2010 - 10:37

    Riek En Jaap:

    Nsa het zeilmeisje Laura hebben nu dus ook een duikmeisje Miranda. Leuk je reis zo te kunnen volgen. Wij overleven op het moment op het Veerse Meer de zoveelste stormdepressie. Maar gelukkig geldt nog steeds: na regen komt zonneschijn.
    Tot het volgende verslag en be careful.
    Groetjes.

  • 23 Augustus 2010 - 16:13

    Chantal:

    Ha schat!

    Wat maak je toch een bijzondere reis! Het doet me echt weer denken aan mijn tijden daar. Zat je toevallig in Ban Pan Buri in een huisje aan het strand op het eiland Koh Pang Yang? Het leek op de foto's heel herkenbaar namelijk! En wat cool dat je een advanced duiker bent. Ga je nog meer duiken denk je? En wat is je volgende reisbestemming? Ik ben net terug van een weekend bandjes en feesten op Lowlands. Echt super. Met Abe is het even on Hold. Ik weet niet zo goed wat ik nou moet vinden van hem en hij is nog niet toe aan een relatie, zegt hij. Maar goed, het is zomer en we zien wel. Go with the flow, net als jij!

    Tot gauw lieverd,
    Zoen!

    Tal

  • 23 Augustus 2010 - 20:28

    Marga:

    Hoi Miranda.
    Leuk je te kunnen volgen op deze fantastische reis. Spannend hoor al die duikoefeningen, niks voor mij. Ik hou het maar bij snorkelen.Hier gaat alles weer zijn gangetje.Nog heel veel plezier. Liefs Marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha Ngan

Miranda op reis...

Recente Reisverslagen:

02 September 2013

De nachtmerrie chaco

01 September 2013

Argentinië, iguazul

28 Augustus 2013

De hereniging!

27 Augustus 2013

Spits in Sao Paulo

21 Augustus 2013

De mooiste ochtend die ik tot nu toe mee gemaakt h
Miranda

lol

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 74376

Voorgaande reizen:

16 Juli 2010 - 13 Maart 2011

Miranda op reis...

Landen bezocht: