De keuze is gevallen op: chachapoyas! - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu De keuze is gevallen op: chachapoyas! - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu

De keuze is gevallen op: chachapoyas!

Blijf op de hoogte en volg Miranda

13 Juni 2013 | Peru, Machu Picchu


Hoewel Huaraz me ook heel leuk had geleken, hier kon ik weer hacken en een mooie Lagoon bezoeken iets wat me zeer trekt, maar na een trekking dacht ik laat ik naar chachapoyas gaan, mooie natuur nog wat cultureels nog meer inka.

Nu opzoek naar de bus! Deze kon ik zeker boeken bij 1 buscompanie verderop. Daar aangekomen bleek dat zij geen tickets hadden voor rechtstreeks chachapoyas, nee dan moest ik naar t centrum. Dit zou me per taxi 10 soles kosten. Tja das geen optie, toen ik gewoon bleef wachten kwam ze met het idee om me de lokale bus uit te leggen, dit was maar 1 soles, perfect!
Met deze bus ging alles goed. Ik heb alleen daarna zeker nog een 15 min met 20 kilo op mijn rug door Lima gelopen....pffff
Maar na nog een verkeerde compagnie, Flores gevraagd te hebben was ik eindelijk bij de goede mobil tours! Nog even pinnen en internetten in de lokale bibliotheek voordat ik vertrok. Ook nog heerlijke pasta gegeten, want t eten is meestal niet veel in de bus. Zal je natuurlijk zien dat het eten nu echt heeeeel goed was!
Met Olga aan mijn zij een mooie reis voor de boeg. Weer zo een 22 uur!

Aangekomen heeft Olga mij geholpen met een taxi. Hierna heeft ze me snel een briefje gegeven, met achteraf bleek t adres van haar nicht.
Overdag wat rond gelopen over t plein en daarna even rusten op mijn kamer. Toen ik op internet zat liep er een groepje voorbij.... T meisje kwam terug en vroeg of ik om 19:00 met hun mee wou naar de kermis.
Want het was feestweek ik chachapoyas!

Super gezellige avond gehad en voor de volgende dag uitgenodigd om mee te gaan naar kuelap de ruïnes, super interessant, maar wel een andere stijl dan machu picchu.

Zondag de grote feestdag en ik heb bijna alles gemist.... Want ik kwam er achter dat ik mijn pin pas kwijt ben geraakt..... Tja dan ben je dus even van de kaart en met mijn ook mamma en patrick, sorry hiervoor!!!
Gelukkig nog een credithkaart, maar per opname gaat het mij 4,50 extra kosten. Nu een aantal handelingen verder heb ik mijn kaart via Skype kunnen blokkeren en een nieuwe kunnen aanvragen, maar wat een gedoe.....
Blij dat irene het mee kan nemen, fijn zo'n beste vriendin die hiervoor me speciaal komt opzoeken ;-)

Goed hierna nog een beetje kunnen zien van de parade en in de avond nog vuurwerk kunnen bekijken en gedanst rond een vuurkorf. Ik ben niet zoals die mannen volledig dronken geraakt en in een of andere club beland. Ik was zo moe van alles dat ik naar bed ben gegaan, want de volgende dag ga ik toch maar mee naar de watervallen Gocta.
Een prachtige wandeling van 3 uur heen en dus ook terug.
En de waterval was prachtig!! En nat... Haha

Die avond in de bus gestapt naar chiclayo een 9 uur durende journey, met een vrouw naast me die ook een stukje van mijn stoel in geslagen nam, dus geen oog dicht gedaan. Om 5:00 uur aangekomen en om 7:00 had ik de volgende bus naar Trujillo om 10:30 had ik de volgende bus naar Tumbes. Hier zou ik om 15:30 aankomen. Besloten om daar maar een overnachting te boeken. Na een hostel gevonden te hebben ben ik opzoek gegaan naar een busticket naar Guayaquil.
Hier werd mij duidelijk gemaakt dat het geen veilige plaats was. Ik moest oppassen met sieraden, dus deze heb ik gelijk af gedaan. Ook moest ik mijn tas goed in de gaten houden! Het wordt nog erger.... Ik ben hierna onder begeleiding van een echtpaar weer terug naar het centrum gebracht. Lekker gegeten, nog even op internet en toen naar bed, lekker vroeg!

Op pad naar Guayaquil. Achter mij zat een oude man die erg verlegen zat om een praatje, maar aangezien hij er niet zo verzorgd uitzag vertrouw ik hem niet helemaal. Hij wou me ook gelijk helpen, want zonder Spaans zou ik het in die grote stad niet redden!
Achteraf bedoeld hij het allemaal goed. T is zo een typisch geval van een oude mopperkont, maar met een goed hartje. Verlegen om gezelschap.
Vandaag ticket geregeld voor de Galapagos eilanden....
En een vriend van hem ontmoet.
Morgen of we go!!

Liefs Miran

  • 14 Juni 2013 - 12:16

    Roland:

    hoi miranda.

    nou je bent weer lekker aan de wandel.
    vind ik wel leuk voor jou hoor.
    maar wel voor zichtig doen daar in die verre landen.
    en dan noch even met 22 kilo op je rug even lopen en wachten op een bus.
    het lijkt wel of je in het militaire dienst zit hihihi.
    zo met die 22 kilo op je rug.
    en dan ga je ook nog even kijken op die eilanden.
    nou nou mooi hoor.
    als ik mij niet vergis zwemmen daar ook van die grote witte haaien rond in de zee.
    dat vind ik hele mooie grote vissen gewoon super die haaien.
    en je heb ook noch eens naar vuurwerk gekeken.
    ja das wel effe mooi dat vuurwerk toch.
    nou miranda heb het maar heel leuk daar in peru.
    en heel veel geluk en veel lol daar hoor.

    en dan zeg ik nu tot de volgende verhaal maar weer.
    veel vakantie groetjes van roland doei doei.

  • 14 Juni 2013 - 17:08

    Ireen:

    Hey schattie!!

    Je kent me toch, ik kom graag even een pinpasje langsbrengen hoor! No problem ;-) Zal je zien dat Dees en Pat me aanstaande woensdag helemaal volladen met spullen en cadeaus voor jou... hahaha Mooi, je bent dus in Equador aangekomen. Eerste indruk? Ben benieuwd hoe de eilanden zijn. Veel plezier met duiken en a.j.b. update me niet over de haaien ok?!! Schat, nog een paar weken... Wow, gaat snel he? Kan niet wachten! love you, geniet en tot gauw dikke pakkerd mwuahhhh

  • 15 Juni 2013 - 12:29

    Desiree Cardinaal:

    Hoi liefje,
    Een oplossing bedenken om naar de ING te kunnen bellen zonder Nederlandse telefoonkaart, dat lukt! Een antwoord schrijven blijkbaar niet. Ik was ervan overtuigd dat ik had gereageerd, is t blijkbaar niet verstuurd of zo. Weg in ieder geval. Lijkt je pinpas wel. Haha.
    Ik gun je de twee weken relaxen, voor mijn gevoel doe je niets anders dan rennen, al is het soms met een snelheid van 2 km per uur.
    Ik denk dat je deze weken ook nodig hebt om alle indrukken te verwerken, anders neem je straks niets meer op. Dus..... Niet teveel avonturen gaan zoeken, maar ook tevreden zijn als je je even verveelt.
    Ben benieuwd naar je volgende verslag, ook al spreken we vaak via Skype, ik vind je verslagen erg leuk om te lezen.
    Geniet maar lekker.

  • 17 Juni 2013 - 11:13

    Chantal:

    Miran! Wat balen van je pinpas, kan me helemaal voorstellen dat je even van de kaart bent! Sterkte en geniet van alle mooie dingen die op je pad komen. Ireen komt er ook al bijna aan, dus das helemaal leuk en fijn je pas weer te hebben straks.

    liefsss en tot gauw

  • 17 Juni 2013 - 14:51

    Janske:

    Dag Miran,

    Veel meegemaakt weer… Maar jij redt je overal wel uit… toch? Straks niet alleen weer met eigen pinpas verder reizen, maar ook even samen met Irene ;) Ik zeg, goed geregeld!
    Veel plezier bij de Galapagos-eilanden… en kom straks maar op met alle ervaringen#watmaaktmirandanuweermee!

    Groetjes van Janske

  • 18 Juni 2013 - 08:56

    Ferry:

    Cultuursnuiven is altijd leuk. Geniet er van. Je bent ondertussen wel een expert in busreizen geworden neem ik aan. Galapagoseilanden, interessant. Ben benieuwd hoe je het daar gaat vinden. Gewicht is altijd wat aan te doen. Trek drie lagen kleding aan en eet en drink alles op dan........is het gewicht wat je moet dragen opeens een heel stuk minder.:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Machu Picchu

Miranda op reis...

Recente Reisverslagen:

02 September 2013

De nachtmerrie chaco

01 September 2013

Argentinië, iguazul

28 Augustus 2013

De hereniging!

27 Augustus 2013

Spits in Sao Paulo

21 Augustus 2013

De mooiste ochtend die ik tot nu toe mee gemaakt h
Miranda

lol

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 571
Totaal aantal bezoekers 74270

Voorgaande reizen:

16 Juli 2010 - 13 Maart 2011

Miranda op reis...

Landen bezocht: