Galapagos! - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu Galapagos! - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu

Galapagos!

Blijf op de hoogte en volg Miranda

21 Juni 2013 | Ecuador, Galapagos Islands

Zooo op het vliegveld alles verloopt echt vlekkeloos, maar je weet nooit voor hoe lang. Mijn ticket was in orde en voor het eerst bij de immigratie 2 jongens van Israël ontmoet. Hier ben ik heel eerlijk tegen geweest, dat ik in Azië hun reizende volk niet echt sympathiek vond. Ze vatte het niet op als een belediging, maar ze legde me uit dat dat inderdaad een slag type mensen zijn die ze zelf ook niet echt mogen. Ik heb nog even een uurtje met ze doorgebracht op het vliegveld. Ook heb ik reactie terug van Andrea een meisje die ik heb gevraagd mij uit te nodigen voor chouchsurfing. Ik geloof dat ze het prima vind ik heb haar nummer gekregen en laten we zien hoe het loopt!!!
In het vliegtuig was mijn stoel op de een of andere manier vergeven.... Haha
Maar ik werd geüpgraded zo noem ik het naar de ener laatste rij aan het raam en helemaal alleen met 3 stoelen.
Zo grappig 25 min voor landing werden alle bagage compartimenten geopend en hier werd een goedje ingespoten waarschijnlijk om bugs te doden??? Nog nooit gezien!! Helaas lag mijn tas aan mijn voeten....
Aan gekomen 100 doller betalen om de Galapagos binnen te komen. Ik vind dat wel goed als dat er voor zorgt dat ze de troep van alle toeristen kunnen opruimen terecht dat wij moeten betalen!!
Gelukkig wist ik wat me te wachten zou staan. Hup in de bus. Hup op de Ferry en weer hup in de bus, waar ik leuk contact had met een stel van Duitsland!
Gezellig met hun een hostel uitgezocht voor maar 15 doller per nacht! Ik dacht niet dat dat zou bestaan op de Galapagos. Vervolgens gelijk mijn ticket verlengt, want je gelooft het nooit ze kunne hier niet tellen! Ik had 7 dagen gezegt en het zijn er 6 geworden ook nog eens in de ochtend vertrek dus eigenlijk 5.
Nu I.p.v 19 juni terug 26 juni Heerlijk!
Hierna voor duiken geïnformeerd, maar ik kon maar geen keuze maken daphne of Gordons rock of Florena. Goed dan maar eerst mijn was weg brengen. Toen kwam ik een Nederlands stel tegen, heerlijk even Nederlands praten! Die avond ben ik ook met hun gaan eten. Daarna naar de pier.... Prachtig!! Die foto' s op Facebook zijn van daar. Super veel haaien in het water, pelikaan, rog en zo schattig een zeehond die op de bank aan het relaxen was!
Mijn eerste avond was top! Ook had ik onderhand contact gehad met Andrea, ik kan niet blijven slapen maar ze gaat de volgende dag duiken en ik mag mee!!
Dus hup mijn spullen pakken zodat ik om 14:00 de boot kan pakken naar isla san Cristobal, maar eerst nog even geocaching met de Duitsers. Kom ik er vandaag achter dat ik mijn gps waarschijnlijk ben vergeten bij hun!! Ik baal als een stekker hoop dat ik hem nog op de een of andere manier terug kan krijgen :-(
Maar goed in Cristobal een super tijd gehad. Andrea is een bisnes women dus we konden elkaar pas om 20:00 zien. Toen naar een vriend van haar, Ivan.
We zijn in een goedkoop restaurantje gaan eten. Heerlijk vis, rijst en friet.
De volgende dag hebben we om 8:00 uur afgesproken, maar dit ging niet op tijd. Haha om 9:00 was de shop open. Toen hebben we onze spullen uitgezocht en hup in de taxi naar de duikspot. Dit was niet de beste duik, maar goed om te beginnen.
Daarna wezen lunchen, de beste spagettie met garnalen ever! in de na middag nog even naar een strand geweest La Loberia, prachtig uitzicht op de surfers!!
Toen ben ik gezellig met Andrea gaan optutten voor een avondje uit! Dit was te gek uit eindelijk na wat drank gedanst. Ik had Andrea verteld dat ik altijd bang ben dat als ik dans met een man hier dat ze dan gelijk wat van me willen en dat ik daarom liever niet in een paar dans. Ze had mij verzekerd dat dat met haar vrienden niet zo was. Dus ik heb de machata en salsa. De eerste schijnt echt heel moeilijk te zijn, maar deze vond ik het leukste!! Typisch ecuadorian en Colombia!
De volgende dag met een hoofd die nog dronken was hup naar t ontbijt, welke lekker stevig was en bal gemaakt van aardappel en kaas gefrituurd met stoofvlees en rijst.... Mmmm nee niet mijn ontbijt!
Daarna zijn we rond 2 uur s middags naar puerto chino, maar daarvoor nog langs een galapaguera, een broed plaats voor schildpadden. Ook hebben we onderweg het een en ander van de geschiedenis gehoord van de Galapagos, maar niet alles is blijven hangen helaas. Elk eiland is ontstaan door een vulkaan en Cristobal is de oudste. Op het strand hebben we prachtige foto's genomen en t zand was meel zacht en wit! We hebben nog een snack gegeten t smaakte heerlijk tot ik tot de ontdekking kwam dat ik extra vlees had een vlieg de trek was gelijk over! Die avond de beste pizza ever gegeten, zeevis!
Maandag moest Ivan en Andrea weer werken zondag had een meisje jacky van Argentinië zich bij de groep gevoegd.
Maar ik ben die dag opzoek gegaan naar een plek waar ik kon duiken, want ik wilde naar kikker rock.
Na van 7:45 tot 8:15 rond gedwaald te hebben een winkel gevonden die me mee wou nemen en het half uur daarna kwamen er nog 3 duikers bij!
Ik ging op pad uit eindelijk met 4 dive masters en twee avanced! Ik voelde meerg onder gequalificeerd. Maar aan het eind was het prima gegaan. Ik was eigenlijk wel trots op mezelf. De eerste duik hebben we niet heel veel gezien, omdat de andere advaced duiker zonder lucht was. De tweede duik was fantastisch! We hebben echt onder ik denk wel 20 haaien gezwommen! Het was een mooi gezicht tegen de zon in. Black tip shark, White tip shark en de Galapagos shark.
Die middag nog naar een strandde geweest en in de avond nog een keer pizza!
De volgende ochtend ben ik vertrokken naar het eiland Isabela.
Daar vertel ik de volgende keer meer over ;-)

  • 21 Juni 2013 - 16:10

    Linda:

    Wauw, klinkt goed allemaal!
    Geniet er van!
    Dikke kus

  • 22 Juni 2013 - 11:27

    Chantal:

    Wauw! wat maak je toch veel mee! Leuk dat je gezellig gezelschap hebt aan Andrea nu. Have Fun dame! Hier alles rustig en regen hahaha. En Noah groeit lekker door. Xx Chan

  • 22 Juni 2013 - 18:18

    Lia:

    Geweldig, wat een belevenis allemaal.De Galapagos is echt niet voor iedereen weggelegd. Hoewel de enige foto op de site ...ook gemaakt zou kunnen zijn van onze schildpad in de tuin, dus had je niet zo ver hoeven gaan !!!
    Groetjes, wees voorzichtig . Zorg voor weinig verrassingen, zeker als je Dees bij ons op bezoek komt. Dan kunnen we ook eens rustig bijpraten! ik begrijp dat die hele pas-affaire inmiddels goed is afgehandeld.

    Houdoe,groetjes van Ben,
    Lia


  • 23 Juni 2013 - 12:00

    Desiree:

    Hoi,
    Ik dacht dat je het wat rustiger aan ging doen? Even bijkomen en zo?
    Geniet van de zon, hier is het herfst.
    Leuk dat je wel verschillende contacten maakt en zo je eigen netwerk aan t opbouwen bent.hoe kon Andrea op de site van couchsurfing zijn, als ze geen couch of luchtbedje had waar je op kon slapen?
    Verlies jezelf niet! De rest.....daar is overheen te komen.
    Liefs.

  • 24 Juni 2013 - 23:34

    Marga:

    Geweldig leuk al je belevenissen te lezen. Je zit nu zo ongeveer in een paradijsje denk ik. Zon, zee, lekker duiken, heerlijk eten en gezellige mensen
    geniet ervan, liefs Marga

  • 26 Juni 2013 - 20:30

    Roland:

    hoi hoi miranda.

    nou nou dat is me effe wat.
    duiken met haaien super spannend lijkt me dat wel even.
    ik vind het wel heel stoer van jou miranda.
    dat vind ik gewoon effe leuk voor jou.

    nou miranda noch een paar dagen en dan komt je grote hards vriendin irene.
    ook lekker vakantie vieren.
    ik wens jullie tweetjes heel veel mooie avonturen en heel veel lol met elkaar.
    en ga maar lekker wandelen in de jungels daar in die verre landen.

    oke miranda ik ga weer wachten op een nieuw verhaal van jou.
    en wens je veel geluk en leuke momenten toe.

    tot de volgende keer maar weer hihi.
    en goede vakantie groetjes van roland.

  • 27 Juni 2013 - 10:40

    Ireen:

    Joehoe! Lekker relaxen, natuur, leuke mensen, dans en duiken! Beetje jammer alleen van die haaien! Idioot! ;-) Nou lieffie, nog even en dan zie ik je weer.... Kijk nu al uit naar een dike knuffel! love ya xxx

  • 27 Juni 2013 - 23:42

    Ferry:

    Hey Miran leuk!!! Geniet van alles wat je ziet. Veel unieke beesten en samenleving op de eilanden. Ben benieuwd wat je daar nog tegen komt. Groet Ferry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Galapagos Islands

Miranda op reis...

Recente Reisverslagen:

02 September 2013

De nachtmerrie chaco

01 September 2013

Argentinië, iguazul

28 Augustus 2013

De hereniging!

27 Augustus 2013

Spits in Sao Paulo

21 Augustus 2013

De mooiste ochtend die ik tot nu toe mee gemaakt h
Miranda

lol

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 74253

Voorgaande reizen:

16 Juli 2010 - 13 Maart 2011

Miranda op reis...

Landen bezocht: