Galapagos deel 2 Isabela en sant Cruz - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu Galapagos deel 2 Isabela en sant Cruz - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu

Galapagos deel 2 Isabela en sant Cruz

Blijf op de hoogte en volg Miranda

28 Juni 2013 | Ecuador, Galapagos Islands

Allereerst weer super bedankt voor de reacties! Lia ik probeer het te verdelen, volgende keer geen gek nieuws als mamma bij jullie is ok?
Marga nog gefeliciteerd, een rare verjaardag heb ik gehoord.
Ronald wat ben je toch een trouwe reisverslagen vriend;-) thanks!

Lin, Maris, mams, marjolein en de andere leerkrachten van t westen succes met de laatste loodjes!!

18-6 Jacky had besloten om met me mee te gaan, wat natuurlijk heel gezellig is!! Alleen ze vertelde me 5 min voor we op de boot gingen dat ze wel eens heel erg zeeziek kon worden, want in Cambodja had ze 2 keer overgegeven.... Goed dus ik gelijk medicijnen gegeven de eerste was van VSM niet zo sterk... Nou dat klopte ze voelde zich behoorlijk ziek, maar moest nog niet overgeven. Toen we met een tussen stop van 4 uur aangekomen waren op santa Cruz zijn we naar het breeding centrum geweest van de schildpadden. Niet zo mooi als in Cristobal, maar mooi genoeg. Aan het eind gekomen hoorde ik gesnurk.... Ik moest gelijk aan die kat van Thailand denken en dacht snurken reuze schildpadden ook???? Of is het een oppasser die me in de maling aan het nemen is? Na wat getuur kwam Jacky er ook bij en zij zei meteen.... They are making love.... Look.... An ja hoor weer wat geleerd hahaha. Toen even snel lunchen en hup de boot op. Toen heb ik Jacky wat stevigers gegeven en ze had nergens last van. Hoewel ze echt mega slaperig werd!! Die avond hebben we ook niets gedaan het zoeken van het hostel koste genoeg energie. Jacky was na de douche uitgeteld op bed in slaap gevallen. Ik ben alleen een hamburger gaan eten.
19-6 De volgende dag hebben we wat rond gelopen zijn weer naar een breeding center geweest, maar hierna naar een Lagoon geweest met flamingo's. Hierna een ontdekkingstocht naar de andere Lagoon, nooit aangekomen, maar onderweg wel een foto kunnen maken van een dode schildpad. Hierna ben ik op Skype geweest met mamma, irene, steef en patrick was ff heel gezellig alsof ik erbij was....
De rest van de dag op het strand doorgebracht. En in de avond geen hamburger op pizza, maar heerlijke vis met rijst.
20-6 Volgende dag vroeg op voor 25 doller in een tour naar de vulkaan. Dit was een gruwelijke tocht!! Ik denk dat we zeker 25 min op een blubberpad hebben gelopen, terug was het helemaal niet meer goed te doen. Gelukkig had ik mijn sandalen aan en dacht ik alleen maar please ik wil niet vallen, dat is me gelukt. Eenmaal boven aangekomen hebben we de vulkaan helemaal niet kunnen zien, want hij lag helemaal in de wolken! De tweede kleine zij arm hebben we wel kunnen zien. En het was een mooi uitzicht vanuitdaar. Het mooie was dat het steeds helderder werd, maar dat betekende ook warmer. We zijn deze dag ook goed verbrand. Op de terug weg zijn we een snorkel tour gaan regelen, zodat we de laatste dag rustig aan kunnen doen. Deze snorkeltour ging eerst nog langs een eiland met een heleboel leguanen super om te zien. Ook kon je hier in een grot kijken waar de haaien slapen, t waren allemaal white tip sharks. Prachtig om een foto van te kunnen maken!! Hierna gingen we dan echt snorkelen!! Voor Jacky was het de eerste keer. Gelukkig vertrouwd ze mij volledig en hebben we echt mooie dingen kunnen zien! Maar t mooiste was toch wel alle schildpadden die daar kwamen om te gaan slapen of een flinke schoonmaakbeurt kregen van die alg eet visjes. Hierna zijn we snel een douche gaan nemen om op te warmen en toen een heerlijke vismaaltijd!! Vroeg naar bed allebei helemaal gesloopt en voldaan.
21-6 De volgende dag was het behoorlijk aan het regenen, dus ook hier op de Galapagos regent het ook.... Haha. Uiteindelijk in de middag toch fietsen gehuurd. Lunch gekocht om mee te nemen. En dit hebben we lekker op het strandje playa del amor opgegeten. Hierna door gefietst naar de wall of tears (wat door gevangen is gebouwd om ze maar bezig te houden). Toen nog naar een uitkijkpunt op de terugweg. Hier liepen veel schildpadden in het wild rond. Wist je dat schildpadden kunnen blazen net als katten als ze bang zijn, weer wat geleerd. Maar de dag was zo om... S avond heerlijke kreeft gegeten die we hadden besteld in de middag.
22-6 De volgende ochtend vroeg op om 5:30 met de taxi naar de haven, en hier de Ferry nemen naar santa Cruz. Hier om 9:30 aangekomen met een helse rit achter de rug. De zee was niet echt rustig!
Hierna patick gefeliciteerd, daarna naar Turtle beach geweest wat een wandeling, niemand had ons verteld dat het 45 min wandelen was!! Dus hebben we maar 1 uur op het strand gelegen, waar het stonk naar zeehonden poep. Daarna heb ik mijn duik geregeld en zijn we naar t beste vis restaurant geweest! Echte verse vis, mmmm een soort tonijn!
Die avond waren er festiviteiten met dans en vreselijke zang, beide van een laag niveau!

23-6 He gelukkig vroeg op om 7:00 uur aanwezig bij de shop Jacky en ik hebben nog samen ontbeten en toen was daar dan echt ons afscheid :-(
Die ochtend dus gaan duiken bij Gordons rock. Ik vond t tegenvallen met het zicht, maar nog best wel wat dieren gezien, helaas geen hamerhead of manta Ray's. Wel een nieuwe ervaring met duiken. Optijd aangegeven hoeveel lucht ik over had, maar toch wou de instructeur doorgaan dus als een buddy uit haar fles doorgegaan. Maar toen kwamen we in een heftige stroming we werden ophoog gezogen en weer naar beneden geduwd ik zag zo een grote rots op ons afkomen, maar we hebben ons mee laten voeren door de stroming en werden weer omhoog getild. Toen zijn we maar niet de safety stop gaan doen door een 2 meter dikke witte schuimlaag moesten we omhoog zwemmen. Al met al dus wel weer even spannend! Maar goed afgelopen.
De tweede duik verliep een stuk rustiger! Haha 2 haaien een eagle ray, schildpad, pufferfish. Na deze duik iedereen snel opwarmen op de boot. Toen kwam het cadeautje...... Een moon fish!!! Wat een mega groot dier is dat zeg, ik was er eigenlijk een beetje bang van.
Maar er zijn mooie foto's en filmpjes van gemaakt!!
Die avond met yoko een hapje gaan eten. Ze heeft geregeld dat de maaltijd gratis was! Zij ging met een tour en we hebben eigenlijk haar maaltijd gedeeld, super lief!
24-6De volgende dag nog een duik gedaan in seymour de eerste duik was prima zicht een hoop schollen mooi om te zien. Daarbij zijn ik en een ander meisje nog zeker 10 min langer gaan duiken dan de rest van de groep wel met de instructeur hoor.... Maar de tweede duik was voor mijn gevoel flut! Nauwelijks zicht en weinig vissen gezien. En alle andere duikers hebben meer gezien dan ik. Blijkbaar keek ik de andere kant op...haha.
25-6 De laatste dag op het eiland niets gedaan!! Das knap hè! De ochtend van vertrek 26-6 om 6 uur op onder de douche, eten en spullen gepakt om 6:45 was ik opzoek naar een taxi. Hij was helemaal in de stres dacht dat ik om 7:00 de bus moest hebben en dat zou ik nooit redden, aangekomen bij de bus halte vroeg hij daar aan een man voor hoeveel hij mij naar de pont zou brengen: 3 doller... Perfect de bus zou 1,80 zijn, maar een taxi is echt veel relaxter! Ik was de tweede voor de incheck balie, en daarna heb ik een hele tijd met vicente zitten kletsen, hij was een vriend van Andrea en Ivan en studeert rechten master! Nou das een behoorlijke studie, maar hij doet het met veel plezier. Wel vind hij dat hij zijn vrienden erg weinig ziet en dat hij veel reist.
Ook tijdens de vlucht konden we gewoon nog kletsen hij moest naar guaquil en ik naar quito, maar ik deed dus een klein ommetje.... Haha
Aangekomen op t vliegveld gekeken voor een vlucht naar Bogota voor 12-7, maar helaas allemaal veel te duur!
Hierdoor niet meer goedkoop een taxi kunnen delen $34. Dit betekend met de bus voor $8 en een taxi voor $8. Gelukkig was er plek in dit prachtige hostel met een kamer voor $7.
Volgende keer verder!




  • 28 Juni 2013 - 12:32

    Linda:

    Haha, weer lekker toevallig dat ik jou net mail en er dan weer een verslag op volgt.
    Wat een mooie dingen heb je gezien zeg! Jammer dat het duiken hier en daar wat tegenviel, maar ja, je hebt het toch maar mooi gedaan!
    Zo te horen heb je veel leuke mensen ontmoet! Maar daar maakte ik me ook geen zorgen over haha, ik weet hoe je bent.
    Nou, ik ga nu mijn laatste 3 rapporten maken, dan ben ik klaar en hoef ik in het weekend niets meer eraan te doen! Woehoe!!
    Love you!

  • 28 Juni 2013 - 14:55

    Erna:

    Lieve Miran,

    Ik heb nog niet veel reactie gegeven, maar weet dat ik geniet van je verhalen. Schitterend weer wat je hebt gedaan en gezien. Ben erg benieuwd naar het vervolg. Dikke kus.

  • 28 Juni 2013 - 16:59

    Roland:

    ho hoi miranda.

    hahaha dat vind ik heel leuk van jou miranda.
    dat je me hebt bedankt.
    en jij ook bedankt hoor.

    nou nou je was weer lekker aan het duiken.
    en aan het snorkelen ook nog eens mooi hoor.
    en ook noch een meisje leren snorkelen.
    dat vind ik super toppie van jou.
    noch effe en dan kun je ook noch lerares duiken worden hihihi grapje hoor.

    en dan npch even naar haaien kijken.
    nou dat vind ik wel even super spannend
    dat doe je toch maar even toppie hoor.

    en ook noch een meisje helpen.
    die zeeziek werd mooi hoor.
    ik vind dat je dat ook wel heel leuk en mooi aan het doen bent.

    en dan ook noch kijken bij schildpadden heel mooi hoor.
    nou miranda ik wens je heel veel plezier en lol toe daar in die verre landen.

    en je hards vriendin irene komt er nu ook snel aan.
    ik weet zeker dat jullie met zijn tweetjes een super gave tijd te gemoet gaan.

    en ik ga irene ook natuurlijk volgen op ireen haar site.
    dat had ik ireen belooft en dat doe ik ook hihihi.

    nou miranda heel veel zonnige groetjes van je trouwe reisverslagen vriend roland

  • 28 Juni 2013 - 23:33

    Patrick:

    Lieverd,

    Wat beleef je toch een hoop schat, word er stil van......... Hier regent het alleen maar. Veel modder en het is erg koud in het tuinhuisje :( maar nog een paar maansjes, dan kom ik je opzoeken! De centjes zijn er! Er moet nog wel wat geregeld worden.
    Je eet wel veel vis lieverd, ben ik niet echt fan van, misschien maar een keer van jou proberen. Ik zou trouwens op onze reis ook wel naar de kust willen. Kan dit in Chili?
    Lieverd ik vind het knap dat je dit allemaal maar doet. Ik weet dat je het niet altijd even makkelijk hebt. Hier in het koude! Kikkerlandje zijn we er voor je. Zet em op dit is je droom! Ik zoek je op en wacjt op je, want je bent het waard!!
    Tot snel schat en blijf genieten!

  • 29 Juni 2013 - 10:35

    Désirée:

    Hoi liefje,
    Wat een verslag weer. Hier zitten uren werk in. Ondanks dat we regelmatig met elkaar kleppen lees ik steeds weer nieuwe dingen en belevenissen.
    Al met al is het erg mooi geweest op de eilanden, volgens mij.
    Af en toe een rustdag is méér dan nodig! Ondanks het vrijblijvende karakter: dit tempo houd je nooit vol. Doe het dus wat kalmpjes aan, maar ik ben wel benieuwd waar je ons de volgende keer in je verslag mee naar toe neemt.
    Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Galapagos Islands

Miranda op reis...

Recente Reisverslagen:

02 September 2013

De nachtmerrie chaco

01 September 2013

Argentinië, iguazul

28 Augustus 2013

De hereniging!

27 Augustus 2013

Spits in Sao Paulo

21 Augustus 2013

De mooiste ochtend die ik tot nu toe mee gemaakt h
Miranda

lol

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 74257

Voorgaande reizen:

16 Juli 2010 - 13 Maart 2011

Miranda op reis...

Landen bezocht: