Quito en cotopaxi - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu Quito en cotopaxi - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu

Quito en cotopaxi

Blijf op de hoogte en volg Miranda

12 Juli 2013 | Ecuador, Quito

27-6 Een prachtig uitzicht, maar een kamer dat beweegt.... Haha elke bus die langs rijd voel ik de kamer heen en weer gaan haha... Ook is het behoorlijk koud want de hoek staat aardig op de wind.
Goed de eerste dag hier naar het information. Hier gevraagd of het mogelijk is om alleen de vulkaan die hier aan de stad grenst te beklimmen. Ochtend ja mogelijk, middag nee alleen met gids, tja lekker verwarrend! En dus uiteindelijk nog niet beklommen, maar iets veel beters gedaan!
Goed na het information een naai atelier opgezocht, zodat mijn handtas en mijn rokje geen gat meer had! Een prachtig gezicht 4 vrouwen op een rij met een oude singer voor zich en voor 1,50 was het gefixt! En een mooie foto!
Hierna mijn vliegticket naar bogogota gaan boeken. Op het vliegveld lagen de prijzen rond 300 doller.... Nou ook in de winkeltjes waar ik was gaan kijken was t allemaal belachelijk duur. Dus ben ik bij de buren op t internet gegaan en een ticket kunnen boeken voor 215 euro, nog duur maar tja ik moet toch wat! In deze hoofdstraat ook nog eens voor elkaar kunnen krijgen dat ik een heerlijke sandwich heb gegeten bij: de Griek!
Hierna lekker naar huis, want als ik iets weet van onveilige steden is het wel dat je niet na 18:00 uur op straat moet zijn! Dan is het verder veilig overdag.
28-6 De volgende ochtend kreeg ik de kolder in mijn kop ik wou ineens die dag naar cotopaxi. Dit verteld aan t hostel en ja hoor ze wisten wel een gids die me zou kunnen helpen. Ik moet zeggen t was een super deal!! Voor 40 doller en hij zou ook nog iemand weten waar ik kon blijven slapen.
Dus ik mijn was afgegeven en mijn spullen gepakt. Ik laat mijn grote tas daar achter achter slot en grendel in het schoonmaak hok.... Haha, maar ach wat zit er nou in, alleen maar kleren....
Daarna nog even op pad, ik wil kijken voor een dansschool. Nou in de metrobus die daar rijd werd ik gelijk lastig gevallen door een man die allemaal vragen had. Dat niet alleen, hij wou me helpen met de weg. Natuurlijk had ik daar helemaal geen zin in, maar ik had echt geen keuze! Konden ook nog eens niet t informatiecentrum vinden, hoe moest ik nu van hem afkomen??
Goed dan maar eerlijk zijn.... Ik ben opzoek naar een dansschool ohhhhh Bailar met van die heupwiegende bewegingen...oh neeeeeee!
En ineens toch een school gevonden na 1,5 uur kon ik dansen! Yes! Toch met deze vreselijk aardige man gaan lunchen. Na een uurtje terug in de dans school heeft die man me verlaten, t afscheid viel hem zwaar...
Het dansen was moeilijk maar wel heel leuk om te doen! Ik merkte gelijk dat ik meer lessen nodig heb!! Daarna snel naar huis want ik zou om 15 uur vertrekken dat is 16 uur geworden! Gelukkig kon het allemaal nog om 18:30 zou ik dan aankomen. Dit klopte helemaal. Eerst een uur in de metrobus en vervolgens zoeken naar de bus goed ticket gekocht en gaan met de banaan. Ja hoor staat er echt een mega rij.....echt natuurlijk 4 mensen voor me is de bus vol. Na een 15 min wachten kwam de volgende bus. Doordat ik aan de buschauffeur vroeg of hij kon stoppen bij de ingang van t National park, mocht ik helemaal voor zitten... Best leuk! Maar toen begon het flirten hoor wat heb je mooie ogen etc, maar hij heeft me netjes afgezet en me de weg gewezen. Sta ik daar midden op de snelweg.... En nu?? Ok ik moet naar de overkant en dan naar t park lopen. Gelukkig kwam daar een auto aan en vroeg: miranda?
Ja dat was roberto de gids en hij vertelde mij dat ik bij hun thuis mocht slapen!! Eindelijk mijn homestay! En een luxe ook mijn eigen kamer alleen de toilet heeft geen licht. Nu bleek er ook nog een feest te zijn joehoe of ik wou gaan was de vraag. Voor ik het wist was en eer afspraak gemaakt om 21:00 gaan we naar het feest. Ze hebben nog een aardappelsoepje voor me gemaakt. Hierna dus hup op naar het feest, t was een soort kermis met een band die aan het zingen was. Best gezellig, maar na een uurtje gingen we weer terug. T was koud en t was eigenlijk best ver rijden en in de nacht met een man die alleen zijn linkerarm had vond ik het best een beetje eng. Sturen, schakelen en de alcohol....maar goed schijnbaar gaat het altijd goed.
29-6 De volgende ochtend om 7 uur ontbijt en hup op naar cotopaxi! T was prachtig uitzicht!! T was helemaal helder en nadat we de berg beklommen hadden zo een 4862 meter en een kopje thee hadden gedronken zijn we weer langzaam af gaan dalen. Ik moet zeggen ik had nog nooit zo een goede gids ervaren. Hij vroeg regelmatig hoe ik me voelde bij het stijgen en daarna hebben we rond gelopen in een bloemen weide waar hij me allerlei bloemen heeft aangewezen. Alle bergen benoemd nog naar een meer geweest en een inimini museum bezocht. Toen op naar lunch in zijn favoriete restaurant. Vervolgens wou hij super graag zijn project laten zien!! Maar toen werden we opgehouden door zijn broer, want hij had zijn rijbewijs gehaald!! Hier was dus een groot feest aan de hand ik denk dat we zeker ieder wel 4 bier van een liter ophadden, maar ach je kruipt hier toch gewoon achter het stuur. Gelukkig geen gevaarlijke afgrond of veel verkeer, maar toch een echte keuze heb je niet lopen was te ver.
Maar hij moest en zou zijn project laten zien helemaal trots, hij is hier een hostel aan het bouwen ik kan niet anders zeggen t is prachtig uitzicht! Maar ik vraag me af of het gaat lopen? T is echt uitgestorven daar, geen winkels geen goede wegen alleen maar uitzicht en natuur om je heen. Maar je bent totaal afhankelijk van zijn service. Lekker naar huis en slapen maar!
Nog wel even een deal gemaakt voor de volgende dag om naar een vulkaan te gaan met een krater die gevuld is met zoutwater: Quilotoa.
30-6 Prachtige wandeling naar beneden en vervolgens weer omhoog! Een half uur hike naar beneden waar ik 45 min overgedaan had. En 1-2 uur hike terug omhoog de 400 m hier uiteindelijk 1 uur en 15 min over gedaan. Vervolgens ben ik afgezet in Latagunga om de bus terug te nemen naar Quito.
1-7 nog allerlei dingen ondernomen met een jongen die ik ion de bus terug had leren kennen. Hij heeft me meegenomen naar Virgen del Quito een standbeeld waar je een fantastisch uitzicht hebt over de stad. Naar Basílica del Voto Nacional een super mooie kerk waar ik een kaarsje voor pappa, theo en frank heb gebrand. Uiteindelijk ook nog eens naar de evenaar geweest. Dit was geweldig!
Natuurlijk wel eerst een ticket moeten betalen voor het gedenk teken, maar uiteindelijk dan naar de echte evenaar geweest, die dus om de hoek was opnieuw een ticket moeten betalen, maar deze was meer dan de moeite waard!
Proefjes gedaan waarbij je echt kon zien hoe de evenaar te werk gaat. Als voorbeeld hoe de zwaartekracht werkt met water: op de evenaar valt t recht naar beneden. Op het zuidelijkhafrond draait het het water door de gootsteen met de klok mee en op ons halfrond draait het tegen de klok in of andersom hahaha.... Ook kan een ei hier op een spijker staan, omdat de zwaartekracht hem recht naar benden trekt. Daarna weer rustig aan in de bus terug.
De dagen die erop volgen heb ik weinig uitgevoerd erge last van heimwee gehad dit is voor mij een rare ervaring!
Op 3juni mama gesproken voor d'r verjaardag hierna ben ik opzoek gegaan naar de dansschool 2 uur les afgesproken voor de volgende dag, in de avond is er ook nog eens een salsa dansavond en daarna nog even wezen kijken in het uitgaans leven. Maar dat was niet echt levendig!
De volgende ochtend op pad naar Canoa lekker naar de kust!



  • 12 Juli 2013 - 22:07

    Ferry:

    Veel bussen en lekker veel wandelen. Goed voor je figuur en....het is dan ook mogelijk lekker te eten!!! Je loopt het er vanzelf weer af. Weer veel gezien en interessant ook nog.
    Nu kunnen jullie (Miran en Irene) de beentjes van de vloer lichten na je lessen. Prima!!!
    Heel veel plezier en interessante ontdekkingen doen samen. Irene is ondertussen als het goed is aangekomen in Bolivia waar jullie elkaar weer gaan ontmoeten. Veel reisplezier samen. Ferry

  • 13 Juli 2013 - 00:37

    Désirée:

    Weer gelukt,
    Weer wat gelezen wat nieuw voor me was. Aanspraak van mannen had je wel verwacht en tot nu toe weer je je goed. Samen met Irene zou dat nog wel eens dubbel zo erg kunnen worden. Blijf in Bolivia goed opletten en ook vroeg terug in een hostel of zo zijn. Lijkt me wel zo veilig. Misschien kun je Irene wat Salsapasjes leren. Kan ze ook gezellig heen en weer worden gesmeten.
    Heel veel plezier samen met heel veel mooie momenten. Geniet van elkaar en het land en de mensen.
    Dikke kus.

  • 13 Juli 2013 - 10:33

    Janske :

    Veel plezier samen meiden! blijf alert, geniet van het avontuur en dansen maar met die heupen ;) Ja, 2 mooie dames... Mannen... Blijf eraf

  • 13 Juli 2013 - 12:06

    Dick En Greetje:

    Hallo Miranda, ontzettend fijn zo je avonturen te lezen, nog heel veel mooie momenten!!!
    Bon voyage!!!!
    Besos y un Abrazo
    D&G

  • 14 Juli 2013 - 14:37

    Roland:

    hoi hoi miranda.

    nou nou wat ben je weer lekker druk geweest.
    lekker wandelen op een hoge berg met krater en zout water er in oei oei wat mooi is dat toch.
    en ik heb ook je foto gezien miranda.
    maar wat is het daar wonder baarlijk mooi daar waar je was.
    ja dat je daar van geniet dat snap ik heel goed hoor.
    gewoon super mooi is het daar toch.

    en dan ook noch even leren dansen.
    dat vind ik heel erg leuk voor jou miranda.
    zo kun je je hards vriendin irene ook leren dansen hahaha vind ik wel leuk voor jullie tweetjes.

    en je was ook een betje ziekjes.
    heimwee naar het thuis front ja dat kan zomaar gebeuren.
    maar dat vind ik niet zo leuk voor jou hoor.
    wand je hoort te genieten en daar kan je niet ziekjes bij zijn.
    dat kan en mag eigen lijk niet maar ik snap het wel hoor miranda.

    en ga dan nu ook maar gezellig genieten saampjes met je hards vriendin irene
    wand dat hebben jullie tweetjes wel verdiend hoor.

    en ook noch van harte gefeliciteerd met je mams.
    en noch vele gezonde jaren voor je moeder.
    gewenst van mij.

    nou miranda dan ga ik ook even kijken op irene haar site.
    kijken of zij ook wat heeft geschreven.
    wand dat had ze noch niet gedaan geeft niets hoor.
    als jullie maar heel veel lol mogen maken zo saampjes toch.

    nou miranda heel veel geluk en plezier toe gewenst van je-
    trouwe lees syber vriend roland. en tot de volgende verhaal weer doei doei.

  • 15 Juli 2013 - 10:40

    Chantal:

    Geniet van jullie tijd samen miran, hoop dat de heimwee gezakt is en Ireen een goede toevoeging aan je reis! :)

    Groetjes aan jullie beiden en een dikke kus

    Chan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Miranda op reis...

Recente Reisverslagen:

02 September 2013

De nachtmerrie chaco

01 September 2013

Argentinië, iguazul

28 Augustus 2013

De hereniging!

27 Augustus 2013

Spits in Sao Paulo

21 Augustus 2013

De mooiste ochtend die ik tot nu toe mee gemaakt h
Miranda

lol

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 74260

Voorgaande reizen:

16 Juli 2010 - 13 Maart 2011

Miranda op reis...

Landen bezocht: