Pffff wat een..... - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu Pffff wat een..... - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu

Pffff wat een.....

Blijf op de hoogte en volg Miranda

29 Juli 2013 | Colombia, Cartagena

Cartagena hier aangekomen op een soepele wijze, wel hebben we gelachen om de Colombiaanse toeristen in het vliegtuig. Ze springen van links naar rechts om door de raampjes naar buiten te kunnen kijken. Ook het voelen van een luchtzak wordt beleefd met geluid! We komen het vliegveld uit en we worden verrast door de enorme hitte!
Irene had zo'n last van de verbranding dat we toch een taxi namen naar een hostel dat we in de lonley plannet/ footprint hebben gezien. De taxi wist niet precies waar t was dus we hebben een ommetje gemaakt waarbij we wat andere straatjes hebben gezien.
Uiteindelijk aangekomen bij het hostel zijn we ons kapot geschrokken van de prijs! 25.000 per persoon ok hij wou dan wel tot 20.000 per persoon. Dat is gewoon 10 euro dus samen 20 tja dat zijn Europese prijzen! Dus irene is blijven zitten en ik ben rond gaan lopen.... Wat een hitte ik voelde me t shirt bij elke stap natter worden. Na zo een 5 hostels of gegaan te zijn was het mij wel duidelijk wat het kwaliteit verschil was en prijs verschil en heb ik een hostel gevonden, redelijk schoon en goedkoop 25.000 voor 2. Hup spullen gepakt en opweg naar dit hostel! We hadden een klein peeskamertje van 2 bij 2 de tassen konden naast het bed. En er kon gelukkig een fan aan. Na een tijdje op Skype gezeten te hebben zijn we het stadje gaan verkennen. Nou wat een beleving, tijdens de verkenning zijn er mannen die fluiten en het roepen dat je mooi bent. Irene krijgt een op merking naar d'r hoofd, maar dat moet ze zelf maar vertellen en even later ik; wat heb je een mooie borsten! tja ik negeer het allemaal maar. Maar eerlijk gezegd kan ik er niet om lachen. We zijn maar een heerlijke daghap gaan eten met vis voor 10.000 per persoon. Irene is naar een museum geweest, palacio de la inquisicion, wat mij niet echt aantrekkelijk leek. Het gaat over hoe ze in de tijd mensen martelde om het verhaal eruit te krijgen en heksen te beschuldigen. Dus ik ben naar het informatie hokje geweest om zaken uit te zoeken over het klooster en de vulkaan, die in de omgeving van Cartagena liggen.
Hierna ben ik irene weer op gaan zoeken, want ik werd lek geprikt! Ik wou naar huis om muggenspul te smeren. Uiteindelijk zijn we samen naar t hostel gelopen. Op het moment dat we naar de supermarkt wouden gaan begon het te hozen, maar het blijft warm en klam.We hebben zeker een half uur gewacht en zijn toen toch maar gaan zoeken naar de supermarkt. De straten waren sloten geworden, bijzonder om mee te maken.na ons ontbijt verzameld te hebben weer terug naar t hostel gelopen en toen kwamen we er achter dat de avond niet echt heel veilig eruit zag. Allemaal zwervers die uit de vuilniszakken aan het graaien waren. En ons aan het aan gapen waren, de straten waren verlaten al met al gaf het ons de kriebels!
Eenmaal thuis aangekomen wouden we ons bed in gaan helaas, het hele bed lag vol met kleine vliegende beestjes (een soort mieren) ieuw en nu?
De vrouw kwam aan en begon de beesten allemaal van het bed te vegen, ja ho ze vliegen dus dit was ook niet echt de oplossing. Ok nou dan werd het laken afgehaald en leeg geschud en er weer netjes op gedaan. Nu i.p.v 30 beestjes zaten er 5 op en van de muur en de grond kwamen ze erbij. Eenmaal met z'n 2 en op de kamer hebben we het nest gevonden achter het bed. Hier kwamen de maden uitkruipen dus wij weer naar de eigenaar. Nou die kwam nu met grof geschut.... Een spray voor kakkerlakken. Oh dus die zijn hier ook ergens dacht ik gelijk.... Mmm fijn. Goed ik. Heb die nacht een pil voor mijn benen ingenomen en als een blok geslapen. Die ochtend wou ik eerder weggaan, maar zijn we eerst opzoek gegaan naar een ander hostel dit lag op 3 min lopen van ons oude hostel. T ziet er goed uit en de prijs zou 30.000 zijn, maar wel met eigen badkamer,Perfect!! Toen kon ik op pad naar het museum wat ik wou zien, museo Naval. Dit gaat over wie er allemaal dit stadje wouden hebben. Het was een belangrijke haven en er was hier veel goud dus moest het goed verdedigd worden. Helaas was bijna alles in het Spaans beschreven en wat kleine dingen in het Engels. Maar ik kon er uit opmaken dat Columbus als eerste hier was, maar dat ook zeker Fransen en Engelsen en Nederlanders geprobeerd hebben om invloed te krijgen. Het stadje is aangevallen geweest door Franse piraten dus al met al een heftige geschiedenis. Waar we later die middag nog meer over te horen kregen. Hierna een heerlijke crêpe met bramenijs, aardbijen en slagroom gegeten als lunch en toen naar de tour. Convento de la Popa een klooster met een prachtig uitzicht op de stad en Castilla de San Felipes de Barajas het fort dat de stad moest beschermen. Het eerste fort was gebouwd door een Nederlander, maar helaas was het niet sterk genoeg voor de Franse piraten. Na de aanval hebben de Spanjaarden er een groter en sterker fort omheen gebouwd. Het bestaat uit vele gangen stelsels waarin ze speelden met de ruimte en het licht. Dus er waren inhammen waar het leger de vijand opwachtte, maar door de lichtinval kon de vijand dit niet zien. Mooi om te ervaren en eindelijk was onze gids ook aan ons wat aan het vertellen. Hij had de hele weg Spaans gesproken. Toen ze naar de vrouw gingen die het geld van ons had ontvangen om te vragen of het ook in Engels kon was de gids beledigd. En toen we zijn Engels niet verstonden was het de druppel. Nou voor mij ook! Oei, wat was ik geïrriteerd.
Na het fort zijn we nog langs de kerkers gegaan. Het zijn nu souvenirs winkels geworden, maar je kan duidelijk zien dat het een grote gevangenis was waar zeker 40 mannen in konden verblijven.
Toen we terug kwamen zijn we rustig een hapje gaan even bij de crêpe - place. Natuurlijk ondanks dat ik had gevraagd geen silandro, kreeg ik het wel. Dus het duurde iets lager voor we klaar waren, want t moest opnieuw gemaakt worden. Helaas konden we daardoor geen ontbijt halen, want de winkel was al dicht.
De volgende dag gingen we naar de vulkaan - op zoek naar de metrobus.
Om 8:15 de bus gevonden en op weg naar het station! Wat een gekkenhuis, er werd aan ons van alle kanten getrokken. Uiteindelijk de bus gevonden maar wel voor 15000 terwijl we wisten dat hij 3000 moest zijn. Dus wij vriendelijk bedankt en verder gaan zoeken. Ja hoor een aardige man van de bagage kon ons vertellen dat aan de overkant van de straat een bus zou rijden, maar we konden hem maar niet vinden... Uiteindelijk zijn we echt naar de overkant gelopen en hebben we het daar gevraagd, want al die mannetjes willen hun voordeel eruit halen.
In de bus gelijk vrienden gemaakt, maar echte vrienden weet ik niet. Want we moesten 7000 betalen I.p.v 3000. Iedereen vertelde ons waar we eruit moesten en vandaag 2 keuzes of een uur lopen of met een motortaxi's, omdat we stoïcijns gingen lopen werd en een zeer lage prijs geboden 2000 tja voor 1 euro ga je niet een uur in de bloedhitte lopen. Dus hup op de taxi. De entre was 5000 en we hadden 4000 in onze pocket zitten om te kunnen uitdelen. Waarom uit delen ik hoor het je denken... Nou je loopt de vulkaan op en dan blijkt de krater vol te zitten met modder! Hier geef je je camera af en dan neem je het glibberige trapje de vulkaan in. Vervolgens wordt je letterlijk opgevangen. De modder is niet koud maar ook niet warm en je kan er niet in weg zakken, maar met zwemmen kom je ook niet vooruit. Vervolgens wordt je een soort van meegesleurd en krijg je een heerlijke massage!! Dan wordt je geholpen met het uit de vulkaan klimmen, bij de een gaat dat wat soepeler dan bij de ander. Ik had dat al bekeken dus bij mij ging het aardig goed, maar dan nog de trapjes waren erg lastig! Ook het lopen naar de rivier was een hele opgave. Gelukkig werden we daar erg subtiel afgespoeld NOT hup hand in je topje hand bij je broekje en spoelen maar. Hierna vroeg dus iedereen om geld incl. Het jongetje wat bij de rivier onze slippers had schoon gemaakt. We hebben ze allemaal iets gegeven niet veel, maar toch lief van ons dat we aan hun gedacht hadden. Terug met de motortaxi ging heel soepel, maar daarna hebben we bijna een uur op onze bus gewacht. I.p.v 7000 betaalden we nu 4000 ik heb namelijk een tijdje met de man gesproken die het geld komt ophalen in de bus. Hij heeft met mee uit gevraagd, hij heeft me coke aangeboden en nog een sigaret om te roken, maar ook wilde hij ons wel naar Cartagena brengen. Ik heb alles braaf en vriendelijk afgeslagen, toen nam hij zelf maar een snuifje coke! Hij bleek gewoon een opa te zijn, wat een verantwoordelijkheid. Maar nou komt t ik dacht we zijn gematst? Echt niet! De bus stopte in het volgende dorpje en daar moesten we in een andere bus instappen.... En natuurlijk opnieuw betalen echt niet! Ik geef 2000 en dat is alles wat ik heb! Na een flinke discussie, want het was 4000 heb ik 2000 gegeven. Ik had niet meer in mijn portemonnee de leer is dan gaan ze ook accoort. Dus ook bussen kan je op afdingen.
Thuis aangekomen kon ik nog even met pat skypen en ben toen eten gaan kopen om om 22:00 uur een lekker avondmaaltje klaar te hebben, ons ontbijt, lunch en avond eten in 1.
Die avond besloten dat playa blanca van de baan was irene was nog te veel verbrand en wou rust. Besloten om de volgende dag door te reizen naar.... Taganga!



  • 09 Augustus 2013 - 17:41

    Anja:

    Wat een avonturen!
    Veel success met de rest van de trip.
    Liefs, Anja

  • 10 Augustus 2013 - 01:35

    Desiree:

    Toch een geweldige belevenis om in de modder te mogen liggen. Je moet er maar op vertrouwen dat je je camera weer terug krijgt!
    Wat een lang verhaal weer meis.
    Ik geloof dat het afdingen je steeds beter af gaat, vooral als je je opgelicht voelt.

  • 11 Augustus 2013 - 14:01

    Roland:

    hee hoi miranda.

    lekker even in de modder liggen badderen leuk voor jullie tweetjes toch.
    en ook nog even naar andere dingen bezichten.
    dat is wel leuk en mooi hoor miranda.
    en je hebt ook leuke foto,s neer gezet zag ik even.

    nou miranda wees wel voorzichtig en natuurlijk ook irene.
    en maak het maar leuk en gezellig daar oke!

    en dan lees ik het wel weer in je volgende verslagen.

    veel geluk en lol daar zo met jullie tweetjes daar in colombia.

    en tot de volgende keer weer.
    veel vakantie groetjes van roland.

  • 21 Augustus 2013 - 22:41

    Chantal :

    Wat maken jullie veel mee! Leukheid!! Geniet ervan! Hier Noah aan het omrollen van buik naar rug en rug naar buik. Ook een hele belevenis hahaha Liefssss Chan en grtjs aan Ireen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Cartagena

Miranda op reis...

Recente Reisverslagen:

02 September 2013

De nachtmerrie chaco

01 September 2013

Argentinië, iguazul

28 Augustus 2013

De hereniging!

27 Augustus 2013

Spits in Sao Paulo

21 Augustus 2013

De mooiste ochtend die ik tot nu toe mee gemaakt h
Miranda

lol

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 747
Totaal aantal bezoekers 74263

Voorgaande reizen:

16 Juli 2010 - 13 Maart 2011

Miranda op reis...

Landen bezocht: