Bucramanga avonturen.... - Reisverslag uit Bucaramanga, Colombia van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu Bucramanga avonturen.... - Reisverslag uit Bucaramanga, Colombia van Miranda Cardinaal - WaarBenJij.nu

Bucramanga avonturen....

Blijf op de hoogte en volg Miranda

12 Augustus 2013 | Colombia, Bucaramanga

Vreselijk vroeg in Bucramanga en een nacht van bijna geen slaap 9 uur in de bus. Aangekomen irene op naar de wc en ik op naar een pin automaat natuurlijk geen die het deed!! Dan maar een taxi naar Emma
Aangekomen komt er een lieve vrouw open doen. Je ziet dit gelijk aan haar hele aura, sorry ik wordt even heel spiritueel, maar het is gewoon zo!
Ze was echt zo lief, ze wist precies waar we behoefte aan hadden. Even rusten, wasje draaien een lekkere douche en wat te eten alles kon en alles was goed! De eerste dag zijn we naar een mega nieuw shoppingmall geweest waar we heerlijk hebben gegeten, helaas toch weer koriander in mijn gerecht om moe van te worden.
Hierna iets waar ik al heeeeeeel lang zin in had! We zijn naar de bioscoop geweest!! T was namelijk filmweek, dus met een heerlijk ijsje van Irene en mij naar binnen. Helaas zoals gewoonlijk weet ik de naam van de film niet meer, maar t was een echte B film en vreselijk langdradig en slaap verwekkend. Het ging over een meisje waarbij de ouders gingen scheiden en zij een puber vriendin heeft die geïnteresseerd bleek te zijn in haar vader! Uiteindelijk bleek d'r beste vriendin zwanger te zijn een groot drama en het eind van de film hebben we allemaal gemist. Emma was aan het slapen en irene en ik waren elkaar aan het aan kijken omdat er echt een mega lange scheet gelaten werd en daardoor werd Paolo ook weer afgeleid, haha een grote grap!
Daarna een hapje en naar bed, want de volgende dag hadden we onze eerste dagtour.

Deze tour ging naar: Canon del Chicamocha het was een prachtig uitzicht en door de canon gingen we met een kabelbaan naar de overkant. Het was een prachtig uitzicht, maar ik denk inderdaad wat Irene zei dat ik een beetje verwent ben, want ik vond het niet heeeel erg bijzonder.
De hele dag was prima verlopen, de gids was prima en kon zelfs Engels! De lunch was heerlijk, lasagne en de busrit was vermoeiend, ik blijf wagenziek in de bergen.

De volgende dag hadden we weer een dag tour gelukkig zou dit de laatste zijn. En ik heb gezworen voor mezelf voor een hele lange tijd!
We zouden opgehaald worden zeer vroeg om 6 uur en ze was een uur te laat zonder passagiers! Vanaf toen heeft ze het voor mij niet meer goed kunnen maken haha, de bus was oud en ze kon geen Engels. Ook de andere mensen deelde mijn mening, maar goed, we moeten het beste ervan maken.
Het leukste van de dag vond ik de eerste stop: in een park: parque natural el gallineral hier hebben we allerlei verhalen gehoord over bomen, zoals dat ze je een gezond leven kunnen geven en dat als je een wens wens voor de brug en daarna de gene omhelst die heel veel voor je betekend komt deze uit! Altijd leuk om in dat soort dingen te geloven.
Hierna zijn we naar een berg stadje geweest; Guane wat vroeger onder water heeft gelegen. Hier zijn meerdere bewijzen voor, want er zijn meerdere fossielen gevonden. In de tweede kamer was een gemummificeerd of versteend lichaam tentoon gesteld die nog prachtig in takt is. Ook waren er allerlei werktuigen te zien hoe ze vroeger aan het weven waren. Ik hou niet van musea, maar eerlijk gezegd deze was echt wel interessant.
Hierna hebben we lunch gehad in Barichara, dit is uitverkozen als het stadje van de omgeving, waarom het ziet er zo mooi als een eenheid uit huizen zijn wit en de daken groen. T zag er mooi uit, maar ik ervaren het niet als super bijzonder. T eten was een lekker visje, maar we moesten wel bijbetalen werd ons later gevraagd. Ja wacht even hoor! Dus irene kwam op het idee om eens even op de menu kaart te kijken en zo hebben we geen 7000 maar 5000 bij betaald zoveel was het duurder. Toch raar hoe zaken kunnen lopen.
Het laatste uitstapje van die dag was in: Curiti dit vond ik een heel leuk dorpje om te zien. Maar dorpjes blijven dorpjes, 't begon later wat meer te leven toen bleek dat het geboorte dorp was van Sandra de vriendin van Jairo de broer van Diana waar wij in Bogota verblijven. Hierna gingen we terug naar Bucramanga rijden het was onderhand 6 uur en helaas hadden we ook nog pech onderweg! Er was een rots op de weg naar beneden gekomen. Met als gevolg dat de auto's stonden te wachten om er door te kunnen en de vraag was of de weg wel breed genoeg zou zijn voor onze bus. Nou daar kwam redelijk snel een antwoord op toen er een grote tourbus ons tegemoet kwam rijden. Haha als hij er langs kan kunnen wij dat ook en ja hoor alles verliep volgens plan!! Maar we kwamen pas om 10 uur thuis en Emma was erg bezorgd, maar blij dat we er waren.

De volgende dag ben ik met Emma ontbijt gaan halen. Hierna opzoek gegaan naar een kapper!!! Ja echt zoals mijn haar er uit zag kon ik echt patrick niet ontvangen!!
Het heeft een hele tijd geduurd voordat ik de juiste kleur had gevonden, maar na bijna 2,5 uur liep en een super blije Miranda de deur uit. Irene was de hele ochtend thuis gebleven om te kunnen skypen. Uiteindelijk hebben ze mij opgehaald en zijn we gaan lunchen, niet repliek waar Irene graag naar toe wou, maar t was wel super lekker.
Bij thuiskomst werden we getackeld door de onder buurvrouw. 2 oudere dames, volgens mij waren het zussen. We werden er uitgenodigd voor een hapje en een drankje. Ik moest het hele feest afbreken, want Patrick was op Skype! Vervolgens zitten kletsen tot ons avond programma..... Salsa dansen!! Whoehoe ik werd er weer helemaal blij van! Ik ben er wel achter dansen, is mijn lust en mijn leven!! Heerlijk al die verschillende manieren van salsa, want elk land en in Colombia zelfs per district heeft zijn eigen manier van dansen. Het lijkt allemaal op elkaar, maar het is het net niet! Het belangrijkste is een sterke leider als de leider weet wat hij wil dan kan ik redelijk meekomen. Zo was hier dus 1 man die me niet eens het eerste stapje kon laten dansen best sneu...!
Na t dansen douchen en naar bed!

We hebben het vandaag rustig aan gedaan, tas pakken, ik nog even terug naar de kapper om het te laten stijlen, want door dat dansen was mijn kapsel volledig verpest! Hierna zijn we in het vegetarische restaurant gaan eten waar de soep, kikkererwten en de groete met koriander was. Gelukkig kon ik een bordje bestellen zonder koriander.
Na een prima lunch zijn Irene en ik naar de busstation gegaan om de bus naar Bogota te nemen. Door de zware regenval die er op dat moment was hadden we behoorlijk wat oponthoud, want er waren een stuk of 10 bomen op de weg gevallen! Dus was de 2 baansweg terug gebracht naar 1. En duurde de reis geen 10 uur maar 12 uur.

  • 07 September 2013 - 15:58

    Roland:

    hoi niranda

    leuk verhaal weer om te lezen.
    gewoon weg super mooi hoor.

    en ook even lekker salsa gedanst nou nou je hebt je hobby wel gevonden toch miranda.

    en ook daar eventjes lekker gegeten.
    maar ja dat moet je ook wel effe blijven doen.
    goed eten bedoel ik haha.

    en je bent naar de kapper geweest.
    speciaal voor jou grote liefde.
    nou das toch wel effe leuk.
    en ja dan ben je weer helemaal happy.

    en nu is je grote liefde weer even bij jou leuk voor jullie tweetjes hoor.
    en ga er maar goed van genieten zo saampjes.

    nou oke miranda en patrick genietse daar in die verre landen.
    en goed op elkaar letten hoor.

    oke miranda ik lees je volgende verhalen en avonduren wel weer oke.
    en wens jullie tweetjes heel veel plezier en lol toe.

    nou tot de volgende keer maar weer.
    veel vakantie groetjes aan jullie beiden gewenst.
    van je syber en verslaggever en lees ven roland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Bucaramanga

Miranda op reis...

Recente Reisverslagen:

02 September 2013

De nachtmerrie chaco

01 September 2013

Argentinië, iguazul

28 Augustus 2013

De hereniging!

27 Augustus 2013

Spits in Sao Paulo

21 Augustus 2013

De mooiste ochtend die ik tot nu toe mee gemaakt h
Miranda

lol

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 74258

Voorgaande reizen:

16 Juli 2010 - 13 Maart 2011

Miranda op reis...

Landen bezocht: